Kermit1561 skrev 2025-08-27 17:45:22 följande:
Så ditt argument är att miljoner flugor inte kan ha fel, ät skit? Sedan har jag inte påstått att de är idioter, inte heller har jag påstått att allt Trump gör är fel. Men du kanske har problem med läsförståelse? Problemet är att han gör väldigt mycket som faktiskt är direkt dåligt och antidemokratiskt.
Nä, jag förstår i högsta grad att maga ser DEI och biologiska män i kvinnosporter som ett stort problem. Till skillnad från dig så förstår jag också varför de tycker det är ett stort problem, det är en klassisk populistisk strategi att göra minoriteter till syndabockar och erbjuda enkla lösningar på svåra problem. Men du och maga är för obildade för att känna igen detta.
Nej, ingen skatt på dricks är en fjärt i rymden, dessutom har hans politik gjort att USA får betydligt färre turister så turistnäringen går på knäna. Skattefri dricks spelar lixom ingen roll om man ändå inte har några kunder.
DOGE sparade inte 215 miljoner dollar, det är påhittade siffror precis som det brukar vara från Trump & hans anhang.
USAID stod för 0.3% av den federala budgeten, så även den besparingen är en fjärt i rymden.
Nej, 2024 var USA's tullar mot EU 2.2% och EU's tullar mot USA 2.8%, normaliserat på vad som faktiskt handlats med. Trumps lögner är inget annat än lögner och cherry picking.
Tullarna är inget annat än protektionism, det har man prövat förr och det fungerar inget bra. Men som sagt ni maga människor läser ju inte på så hur skulle ni veta det?
Att du tror att media är den enda källan till information bekräftar ju bara det jag säger, ni är sorgligt obildade.
Det här är, i motsats till vad du tror, inte en vänster-höger fråga, det här är demokrati vs auktoritärt styrelsesätt och förlegade ekonomiska teorier som inga republikaner skulle ha tagit i med tång innan Trump.
Vet inte vilken poäng det gör med flugor, men ni som är emot Trump kan väll tycka att det är lustigt. Jag tror att en fluga vet vad en kvinna är iallafall.
Nej det kanske du inte har gjort men när du kallar alla obildade så tolkade jag det så. Men det kan varit jag som generaliserade dig med Trump hatare.
Jag skrev inte Maga, jag skrev att ifall du inte förstår dig på hur problematiskt DEI och biologiska män i kvinno sporter. Jag antar att ditt svar ?varför dom ser det som problem? är för att dom är obildade eller missleda? Det här med populism och enkla lösningar är intressant med. Vist så är samhälle komplicerat, men ofta ska politiker göra saker så förbannat komplicerat där det inte behöver vara det. Och är det populism att man genomför det folket har röstat att dom vill ha.
Igen med obildade anklagningar från dig och argument från auktoritet, man tar dig mer på alvar om du hoppar över dom.
Du glömde skatt på övertid, det och dricks är verkligen inte en ?fjärt i rymden?. Det med turismen orkar jag inte ens kolla upp, men jag är övertygad om att den återhämtar sig om så är fallet. Nej du har rätt, det är mer än 215 miljarder, för mycket är rullande betalningar, och det var miljarder dollar, inte miljoner som du skrev.
Dina tull siffror stämmer inte heller, jag tror att du fick 2,8 % från en specefik tull, inte den generella. Trumps ledning påstod 39 %, men det visade sig vara ett misstag, det beror mycket på hur man räknar. Men med tanke på att dom idag ligger på 15 % generellt, både för EU och USA. Vad är. Orättvist med det.
Det är i högsta grad en höger och vänster fråga. Men det är jätte intressant. Ni vänster, Trump hatare osv vad ni vill kalla er. Ni gappar ju om att han är sååå auktoritär, samt så sa du att DODGE är korrupt. På vilket sätt är han aukturitär och på vilket sätt är DODGE korrupt?
För i min mening är Trump motsatsen till auktoritär, förra styret däremot hade många egenskaper som kunde klassas totalitärt,