Inlägg från: Ofiltreratsamtall3 |Visa alla inlägg
  • Ofiltreratsamtall3

Varför gillar så många Trump?

Trump är ett svar och en reaktion mot vänstern (democrats) som har tappat verklighetsfattningen och gått på tok för långt åt vänster. Sunt förnuft och ta tag i dom riktiga problemen, som etablissemanget och demokraterna struntar i eller har en skev syn på. 

kontroll över gränsen, illegala invandrare, lägga ner DEI svammel, inga biologiska män i kvinnosporter. skära ner i byrokratin för att underlätta för arbetare och företag. Ingen skatt på dricks, ingen skatt på övertid, tex. Blotta korruption (DOGE) och ta tag i sjukvård, drastiskt minska priset på receptläkemedel tex. USA först och skapa rättvisa handelsavtal. 

Trump får någonting gjort och är ett svar mot ett dekadent och verklighetsförvirrat etablissemang som struntar i vanligt folk. 

• Ofiltreratsamtall3
    Kermit1561 skrev 2025-08-21 11:42:18 följande:
    Nej, Trump har målat upp skitsaker som världens problem och nu använder han rädslan han trummat upp för dessa skitproblem som ursäkt för att samla makt hos sig själv och skita i de kontrollorgan som finns. Det här är klassisk strategi för auktoritära regimer men hans väljare är för obildade för att förstå det.   

Kan du vara mer konkret så att jag har något att svara på, vad för problem har han målat upp, vilket jag tolkar som att du menar att han har hittat på och skapat dom. Vad är dom? 

Tycker detta är ett vanligt argument från vänster lutande personer, att personer som stöttar visa saker och ser att Trump gör många bra saker med är ?obildade?. och att kalla mer än hälften av USA:s befolkning obildade är inte en värdig diskussion. Det låter mer som att man vill omyndig förklara argument och att man inte själv är öppen för att tänka annorlunda på något sätt, eller ens försöka. alltså att man har ett bios

• Ofiltreratsamtall3
    Tow2Mater skrev 2025-08-21 18:38:38 följande:

Läsvärd debattartikel idag:

www.expressen.se/debatt/debatt-svenskar-ser-inte-hur-bra-donald-trump-ar/

Förvånande att tradiotionell media lyfter fram en positiv artikel, endast positiv till och med utan fulvinkling. Kan man inte ens hålla med om att mycket i den artikeln är bra jobbat från Trump så är man inte rationell. 

Arbrahams ackords är nästan ett mirakel att dom kunde uppnå. Och hade den hunnit bli helt fulländad innan hans första mandat period var över med Saudi så hade det varit det.

Jag anser också att, även om man kan ifrågasätta tillvägagångssättet, så var det en tjänst för världen att USA förintade Irans kärnvapenprogram. 

• Ofiltreratsamtall3
    Anonym (jury) skrev 2025-08-22 16:48:03 följande:
    Ännu ett exempel på det naiva önsketänkande som kännetecknar Trump supportrarnas i deras vördnad för deras ledare. USA har inte förintat något kärnvapenprogram i Iran eller någon annanstans oavsett vilken retorik han använder om sina bedrifter. Tekniken och det anrikade uranet finns kvar och Iran har nu absolut ingen anledning till att inte fortsätta med programet.

Däremot var det Trump som annullerade det existerande kärnvapenavtalet med Iran som Obama hade förhandlat fram, som väl egentligen bara hade det felet att det inte var Trump själv som hade förhandlat fram det.

USA under Trumps ledning, samt Israel. bombade bägge av Irans uran anriknings anlägningar, en av dom är bekräftad ha blivit totalt förstörd, och den andra nära på. Samt bombade dom fabriker som tillverkar gasen som behövs för att anrika uran, totalt förstörda. Slog ut mer än 80% av Irans atomforskare som arbetsde med projektet. Samt mer av infrastruktur som krävs för att bygga kärnvapen. Det skulle jag säga är att förinta deras kärnvapenprogram. Men du har rätt i det anrikade uranet existerar fortfarande, vilket potentiellt var månader ifrån att kunna bli kärnvapen anrikat innan bombnigen. Så det är en rättvis poäng, Iran har förmågan att återta deras utveckling, dom har däremot blivit handikappade flera år framöver. Attacken visade också hur tandlös öst teknologi (inkl rysk) är mot Amerikansk flygteknik, dom kunde inte göra något. Ibland krävs endast hård makt, och det visar symboliskt för länder som Ryssland och Kina.

Obamas avtal var ineffektivt och gav som bäst en 15 år ?löfte? att Iran ska stoppa anrikning. Man stöttar inte extremistiska skurkstater som finansierar och bygger upp Hamas och Hezbollah som terroriserar Israel, man sätter sanktioner på dom, precis som på Ryssland. Det var Iran som vägrade spela efter reglerna. Det finns ingen perfekt lösning och ingen permanent än. Men Iran hade och har anrikat uran till 60%, ett stenkast ifrån kärnvapen nivå (90%). Detta gjorde dom endast som måll att ha anrikat uran med möjlighet att kunna förneka, samtidigt som det är ett stenkast ifrån att kunna användas, deras måll var absolut att fullända bomben och det måste stoppas.

• Ofiltreratsamtall3
    Kermit1561 skrev 2025-08-26 22:08:10 följande:
    ASG! Värdig diskussion??? Du skojar du väl? Du menar alltså att du tycker det är viktigt tala värdigt om hans väljare men att Trump är ovärdigheten själv och har gjort världens mäktigaste ämbete till en dokusåpa har du inga problem med?! Hur tänker du då?

Du listar ju själv saker som är skitsaker: DEI, biologiska män i kvinnosporter t.ex. Det är verkligen marginella företeelser som i praktiken hade försvunnit av sig själva. 
    Det omvända kan man också se exempel på, att blåsa upp åtgärder som egentligen har marginell effekt:
    Ingen skatt på dricks är en klen tröst när han orsakat en katastrof i turistbranchen.
    DOGE ÄR korruption, besparingarna var löjligt små och hela spektaklet kostade sannolikt mer än det sparade in. Nedläggningen av USAID gjordes det en stor affär av men den är helt betydelselös för USA's ekonomi. 
    Minskade priser på läkemedel är bra men fortfarande är hela sjukvårdsystemet helt dysfunktionellt i USA, läkemedlen är bara toppen av ett isberg och han vill göra det ännu sämre för vanligt folk.
    Handelsavtalen VAR rättvisa, mellan USA & EU skilde sig tullarna i praktiken bara enstaka procent.  Han ljög hej vilt om tullar men maga människor kollar ju inte fakta så det märker ni inte. 
    I praktiken är han en säljare, han gör en stor sak av minsta lilla åtgärd han gör men i praktiken är det marginella förbättringar där de stora problemen förblir olösta. Men maga-människor tror han faktiskt bryr sig om vanliga människor... 

Absolut, jag anser att du gör det lätt för dig själv genom att förminska hans väljare och omyndig förklara dom, samt dom som ser att han inte endast för dåliga saker Antingen är det ju så att miljoner människor är ute och cyklar, ett annat alternativ är att du har fel och en dålig förståelse. lättare att kalla sina?motståndarn? idioter än att möta argument och försöka förstå. Och jag uppskattar att dina enda argument du kunde nämna är mina egna. Trump är ingen gudalösning på USAS alla problem och han har gott om brister. Men han gör många bra saker. 

USA har inte haft ett så engagerat och effektivt ledarskap på över fyra år, när en grönsak styrde landet. 

Om du ser DEI och biologiska män i kvinnosporter som ?Marginella bekymmer?.  då förstår jag varför du har noll förståelse för konservativa och maga.
    Jaha dom försvinner av sig själv så småningom, ja då är det väll bättre att göra ingenting.
    Ingen skatt på dricks samt övertid är en enorm inflation hämmande reform, som motiverar folk att det lönar sig att jobba extra, stärker deras privatekonomi och därmed landets. Osäker på vad du menar ang turistbranschen. 
    Ja har du kollat endast på main stream media som hatar både Trump och DODGE så förstår jag att du ser så på DODGE. Vet inte hur du kan se 215 miljarder dollar i effektivisering, korruptions bekämpning och slöseri som ?marginellt?. DODGE är en stor framgång som fick det dekadenta och korrupta myndigheter och stat att förklara sig och börja röra på sig. USAID var också ett enormt slöseri. (Ytterligare miljarders miljarder som sparas till vettiga saker) Förstås en fin sak i sig, men det var vidrigt ineffektivt, korrupt och hamnade för det mesta bara i fel fickor och ett sätt för demokratier att tvätta pengar till sig själv. Och det hade du vetat om du hade läst på om DODGE.

sjukvården har du förstås rätt i, men igen Trump kan inte göra något rätt, antingen skär han inte ner nog mycket, eller investerar för lite. 
    priset för bensin och ägg bara för att nämna några saker har sjunkit drastiskt, tänk om våran regering kunde göra något åt matpriser. Exakt allt blev dyrare under Biden, och det är endast sen Republikanerna kom till makten igen som vanligt folk har fått deras röst hörd igen.

Han ljög inte alls om tullarna och avtalen var inte alls rättvisa, våran media gjorde det dom kunde för att få det att låta så dock. Hans första plikt som även alla statsledare har är nummer ett till sitt eget land, och det är inte konstigt att ett land förhandlar avtal som gynnar deras land, speciellt inte jordens ända supermakt. Ingen verkar ju förstå hur förhandling går till, har du inget att trycka till med så kan du inte förhandla. Kolla bara EU och ursula von der leyens totalla fiakso för EU med handelsavtalen dom förhandlade med USA. Ingen verkar förstå varför Trump trycker till med tullar, det är resipikul tariff, vilket betyder att han lägger tullarna på samma nivå som motsvarande land har, och om dom tjafsar och höjer så höjer han tillbaka efter dom tills dom är redo att förhandla rimliga tullar. Vad börsen och GDP gör nästa kvartal är helt irellevant och kortsiktigt. 

Han gör många öppna mål, för att tidigare styre har gjort det så, lätt för att dom vanskötte landet så pass, och han bör informera folket om det. Lite sunt förnuft var allt som behövdes. 

• Ofiltreratsamtall3
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-08-27 16:29:37 följande:

Absolut, jag anser att du gör det lätt för dig själv genom att förminska hans väljare och omyndig förklara dom, samt dom som ser att han inte endast för dåliga saker Antingen är det ju så att miljoner människor är ute och cyklar, ett annat alternativ är att du har fel och en dålig förståelse. lättare att kalla sina?motståndarn? idioter än att möta argument och försöka förstå. Och jag uppskattar att dina enda argument du kunde nämna är mina egna. Trump är ingen gudalösning på USAS alla problem och han har gott om brister. Men han gör många bra saker. 

USA har inte haft ett så engagerat och effektivt ledarskap på över fyra år, när en grönsak styrde landet. 

Om du ser DEI och biologiska män i kvinnosporter som ?Marginella bekymmer?.  då förstår jag varför du har noll förståelse för konservativa och maga.
    Jaha dom försvinner av sig själv så småningom, ja då är det väll bättre att göra ingenting.
    Ingen skatt på dricks samt övertid är en enorm inflation hämmande reform, som motiverar folk att det lönar sig att jobba extra, stärker deras privatekonomi och därmed landets. Osäker på vad du menar ang turistbranschen. 
    Ja har du kollat endast på main stream media som hatar både Trump och DODGE så förstår jag att du ser så på DODGE. Vet inte hur du kan se 215 miljarder dollar i effektivisering, korruptions bekämpning och slöseri som ?marginellt?. DODGE är en stor framgång som fick det dekadenta och korrupta myndigheter och stat att förklara sig och börja röra på sig. USAID var också ett enormt slöseri. (Ytterligare miljarders miljarder som sparas till vettiga saker) Förstås en fin sak i sig, men det var vidrigt ineffektivt, korrupt och hamnade för det mesta bara i fel fickor och ett sätt för demokratier att tvätta pengar till sig själv. Och det hade du vetat om du hade läst på om DODGE.

sjukvården har du förstås rätt i, men igen Trump kan inte göra något rätt, antingen skär han inte ner nog mycket, eller investerar för lite. 
    priset för bensin och ägg bara för att nämna några saker har sjunkit drastiskt, tänk om våran regering kunde göra något åt matpriser. Exakt allt blev dyrare under Biden, och det är endast sen Republikanerna kom till makten igen som vanligt folk har fått deras röst hörd igen.

Han ljög inte alls om tullarna och avtalen var inte alls rättvisa, våran media gjorde det dom kunde för att få det att låta så dock. Hans första plikt som även alla statsledare har är nummer ett till sitt eget land, och det är inte konstigt att ett land förhandlar avtal som gynnar deras land, speciellt inte jordens ända supermakt. Ingen verkar ju förstå hur förhandling går till, har du inget att trycka till med så kan du inte förhandla. Kolla bara EU och ursula von der leyens totalla fiakso för EU med handelsavtalen dom förhandlade med USA. Ingen verkar förstå varför Trump trycker till med tullar, det är resipikul tariff, vilket betyder att han lägger tullarna på samma nivå som motsvarande land har, och om dom tjafsar och höjer så höjer han tillbaka efter dom tills dom är redo att förhandla rimliga tullar. Vad börsen och GDP gör nästa kvartal är helt irellevant och kortsiktigt. 

Han gör många öppna mål, för att tidigare styre har gjort det så, lätt för att dom vanskötte landet så pass, och han bör informera folket om det. Lite sunt förnuft var allt som behövdes. 

*demokrater skulle det stå. För demokrater att tvätta pengar.
  • Ofiltreratsamtall3
    Kermit1561 skrev 2025-08-27 17:45:22 följande:
    Så ditt argument är att miljoner flugor inte kan ha fel, ät skit? Sedan har jag inte påstått att de är idioter, inte heller har jag påstått att allt Trump gör är fel. Men du kanske har problem med läsförståelse?  Problemet är att han gör väldigt mycket som faktiskt är direkt dåligt och antidemokratiskt.

Nä, jag förstår i högsta grad att maga ser DEI och biologiska män i kvinnosporter som ett stort problem. Till skillnad från dig så förstår jag också varför de tycker det är ett stort problem, det är en klassisk populistisk strategi att göra minoriteter till syndabockar och erbjuda enkla lösningar på svåra problem. Men du och maga är för obildade för att känna igen detta. 
    Nej, ingen skatt på dricks är en fjärt i rymden, dessutom har hans politik gjort att USA får betydligt färre turister så turistnäringen går på knäna. Skattefri dricks spelar lixom ingen roll om man ändå inte har några kunder. 
    DOGE sparade inte 215 miljoner dollar, det är påhittade siffror precis som det brukar vara från Trump & hans anhang. 
    USAID stod för 0.3% av den federala budgeten, så även den besparingen är en fjärt i rymden. 

Nej, 2024 var USA's tullar mot EU 2.2% och EU's tullar mot USA 2.8%, normaliserat på vad som faktiskt handlats med. Trumps lögner är inget annat än lögner och cherry picking. 
    Tullarna är inget annat än protektionism, det har man prövat förr och det fungerar inget bra. Men som sagt ni maga människor läser ju inte på så hur skulle ni veta det? 

Att du tror att media är den enda källan till information bekräftar ju bara det jag säger, ni är sorgligt obildade. 

Det här är, i motsats till vad du tror, inte en vänster-höger fråga, det här är demokrati vs auktoritärt styrelsesätt och förlegade ekonomiska teorier som inga republikaner skulle ha tagit i med tång innan Trump. 

Vet inte vilken poäng det gör med flugor, men ni som är emot Trump kan väll tycka att det är lustigt. Jag tror att en fluga vet vad en kvinna är iallafall.
    Nej det kanske du inte har gjort men när du kallar alla obildade så tolkade jag det så. Men det kan varit jag som generaliserade dig med Trump hatare. 

Jag skrev inte Maga, jag skrev att ifall du inte förstår dig på hur problematiskt DEI och biologiska män i kvinno sporter. Jag antar att ditt svar ?varför dom ser det som problem? är för att dom är obildade eller missleda? Det här med populism och enkla lösningar är intressant med. Vist så är samhälle komplicerat, men ofta ska politiker göra saker så förbannat komplicerat där det inte behöver vara det. Och är det populism att man genomför det folket har röstat att dom vill ha. 

Igen med obildade anklagningar från dig och argument från auktoritet, man tar dig mer på alvar om du hoppar över dom. 

Du glömde skatt på övertid, det och dricks är verkligen inte en ?fjärt i rymden?. Det med turismen orkar jag inte ens kolla upp, men jag är övertygad om att den återhämtar sig om så är fallet. Nej du har rätt, det är mer än 215 miljarder, för mycket är rullande betalningar, och det var miljarder dollar, inte miljoner som du skrev. 

Dina tull siffror stämmer inte heller, jag tror att du fick 2,8 % från en specefik tull, inte den generella. Trumps ledning påstod 39 %, men det visade sig vara ett misstag, det beror mycket på hur man räknar. Men med tanke på att dom idag ligger på 15 % generellt, både för EU och USA. Vad är. Orättvist med det. 

Det är i högsta grad en höger och vänster fråga. Men det är jätte intressant. Ni vänster, Trump hatare osv vad ni vill kalla er. Ni gappar ju om att han är sååå auktoritär, samt så sa du att DODGE är korrupt. På vilket sätt är han aukturitär och på vilket sätt är DODGE korrupt? 

För i min mening är Trump motsatsen till auktoritär, förra styret däremot hade många egenskaper som kunde klassas totalitärt, 

• Ofiltreratsamtall3
    Kermit1561 skrev 2025-08-28 15:14:59 följande:
    Du är välkommen att förklara vad det stora problemet med biologiska män i kvinnosporter är. Hur många berörs av det, och vad för det för följder menar du som påverkar den genomsnittlige amerikanen så mycket? Sanningen är att det berör ytterst få och att konsekvenserna är små. Men Trump har utmålat det som ett jätteproblem och maga människor som inte tänker själva går på det. 

Problemet med populism är att man inte löser några problem, man utser syndabockar och tror att det skall bli bättre. Det blir det inte men när väljarna väl förstår det så är det för sent. Att du och väljarna inte förstår det beror ju på att du är obildad. Tråkigt för dig att höra men det gör det inte mindre sant. 

Att du inte orkar kolla upp bortfallet i turism förvånar mig inte, att inte orka kolla upp är ju orsaken till att ni maga-människor tror på Trumps lögner. DOGE kostar mycket mer än det sparar in. Men återigen orkar du väl inte kolla så du tror på Trumps lögner. 

Här www.wto.org/english/res_e/statis_e/daily_update_e/tariff_profiles/CE_e.pdf kan du läsa om EU's importtullar. De är inte i närheten av Trumps lögner. 

DOGE hade ingen aning om vad de pysslade med, de lade ut besparingar som inte stämde, som gjordes innan de började, webbsidan de skapade hackades på 24h, de lade ut hemliga dokument, de lade ut felaktigheter som de skröt över men sedan tog bort när de togs bort i det tysta. I vilket annat sammanhang som helst hade de fått sparken efter sin första dag men Trump lät dem fortsätta trots den monumentala inkompetensen. 

Trump sparkar människor när de levererar fakta som inte passar honom, han utövar ekonomisk utpressning för att mediebolag skall sparka talkshow-värdar som är Trump kritiska, han erkänner inte demokratiska valresultat, han friger människor som försöker ta maken med våld..  det är bara ett litet urval av vad han gör som är auktoritärt och antidemokratisk. 
    Men du orkar ju inte kolla saker så det är klart att du inte ser sånt..  

Hööö? du är veekligen arrogant. 

biologiska män i kvinno sporter är mer ett bekymmer i kultur och samhälle. Förutom det uppenbara att kvinnor kan inte tävla mot biologiska män på professionell nivå. Det har varit många fall där män har tagit karriär och vinst från kvinnor. Sen kan man nämna många saker till, toaletter osv. personner får leva precis hur dom vill i deras privatliv, men rimliga gränser måste finnas, och det ska inte blandas in i stat och regleringar som begränsar ytrandefeihet och faktuel sanning, som att det finns endast två kön. 

DEI, afermetiv action.  Ta bort diskriminering mot anställning där företag vägrar anställa visa pga att dom vill  ha en mångfaldig arbetsplats. Anställa efter meriter, inte vilken hudfärg eller vad du har mellan benen. Och förbjuda federala DEI program som är slösaktiga och olagliga. 

Nu skrev jag inte heller att jag stöttar populism. Du får gärna förklara vad för syndabockar du syftar på. Illegala invandrare är ett uppenbart problem, så om du vill kalla det för syndabock så har du en konstig syn på lag och ordning. 

Jag orkade inte kolla upp turismen för att jag såg ingen relevans med det, för det är temporärt och spelar ingen större roll i den stora bilden. Att administrationen har stält högre krav och begränsningar för att hantera deras eget land. Sen om folk av personliga tycken väljer att inte fara ditt är bara dumt. Det är bara en tidsfråga innan det återhämtar sig.

nu skrev jag ju att Trumps administration hade räknat fel på tullarna, men du har rätt att dom var till och med lägre än jag hade uppfattat. Där emot så var tullkriget mer riktad mot Kina, som ofta hade dubelt så höga tullar mot USA. 7,5-3,3 alla gods, 14-5 för agrikultur, 6,4-3,1 ikke agrikultur. Även Indien värt att nämna.  

DOGE kostar verkligen inte mer än det sparar, kom själv med exempel på ditt påstående. Så DOGE får inte göra misstag? Att dom läkte hemliga dokument är problematiskt även oklart hur mycket från kritiker. Privatpersoner är förstås förkastligt, men att federala och statliga tjänstemän och politiker skriker sekretes när dom blir blottade bryr jag mig inte om. Makthavare är sällan medgörliga när deras korruption blottas. DOGE har varit fruktansvärt kompetent att införa transparens i stat, spåra pengar och blotta missbruk. Vi behöver införa samma i Sverige och speciellt EU. 

Mycket rykten, men absolut så är Trump inte skrupelfri. Döremot så säkrar han ytrandefrihetten, genom odrar tex som svlägsnar all sensur inom det statliga. tar bort begrönsningar. Jsg må vara obildad men något jag vet att totalitära och aktoritära ledare, det första som gör är att begränsa yttrandefrihete. Han återinför rule of law och tar bort regeringens tassar från högsta domstolen (som Biden ville peta i). Han godkände valresultatet men ifrågasatte det. DC ?brotslingarna? var en total politisk häxjakt, inte rättssäkert och inte rätt dömda. Det var endast ett politiskt spel från demokratierna. 

• Ofiltreratsamtall3
    Kermit1561 skrev 2025-09-01 15:52:11 följande:

ASG, Trump sparkar statistiker när fakta inte passar honom men du tycker faktuel sanning är viktig?? 
    Jag frågar återigen, hur många är det som egentligen berörs av dessa biologiska män i kvinnosporter? Hur många har dött av det? Du beskriver det som ett stort problem, så det måste vara många som dör av det? Är det värre än skolskjutningarna? 

Samma frågor om affirmativ action, hur många är det som i praktiken drabbas av detta, hur stort är det här problemet jämfört med allt annat skit som USA har problem med? 

Syndabockstänk är att skylla problemen i USA på t.ex invandrare, andra länder, DEI, eller biologiska män i kvinnosporter. Allt det handlar om att peka ut andra och skylla problem  på nån annan, populism.  Inget av det kommer förbättra sjukvården, minska skolskjutningarna, lösa problemen med kriminalitet etc. Riktiga problem. 

Trumps tullar hade egentligen inget alls med tullar att göra, det var som du ser bara ett påhitt, han har egentligen tittat på handelsunderskott, nånting helt annat. Och tullkriget är riktat mot alla, inte minst länder (som Storbritannien) som importerar mer än de exporterar från USA.  Det har alltså inget med rättvisa att göra, det är nävrätt, den starkes rätt, maffiametor. Är man större och starkare så tar man vad man vill ha. Precis som Putins ryssland. 

DOGE's alla misstag visar hur oseriöst de jobbade, de var inte ute efter att spara pengar eller blotta korruption, det var en show, de lade ut information utan att kolla om det stämde och sedan ta tillbaks det i det tysta när det visade sig vara fel. Allt handlade om att få lättlurade maga-väljare att tro att de faktiskt gjorde nånting, precis som vanligt med Trump, mycket snack och framhävande av sig själv men lite konkret resultat. 

Trump är för yttrandefrihet när det passar honom, han har fått programledare sparkade med ekonomiska påtryckningar, han begränsar tillgången till information för de journalister som är kritiska och hotar och gör narr av andra journalister. Han gör precis det  auktoritära ledare gör, begränsar oppositionellas yttrandefrihet och använder militären för maktdemonstrationer

Att han återinför rule of law är ju bara skrattretande han gör ju rena olagligheterna och försöker hela tiden kringgå lagar. 

Han har fortfarande inte erkänt att han förlorade 2020, han respekterar alltså inte demokratiska valresultat, dessutom benådar han dem som försökte ta makten med våld. Det visar hur antidemokratisk han faktiskt är. Ingen annan president, demokratisk eller republikansk, har visat sådan förakt för demokratin. Trump är helt unik där. 

Erika M antar jag att du menar då. Det håller jag med var dåligt gjort av honom, med den information vi har idag. Däremot tycker jag inte att det diskvalificerar honom alls. Politisk spel försegår alltid. Dessutom gör demokraterna samma och bytte ut alla statliga chefer som inte är demokrater. För dom tolererar absolut ingen åsiktsmångfald utöver deras egen. Vi kan nog vara överens att problem måste inte infatta enorma summor pengar eller att många dör för att det ska vara ett viktigt problem. Sen kan man länge diskutera hur det påverkar folkhälsan och samhälle när vi förvirrar våra barn ang vad som är en man och en kvinna. För att inte nämna trans självmordsstatistiken. Men dödsfall är inte poängen i detta. 
    känner du (ni) till senaste skolskytten föresten, ?trans skolskytten? 

Afernetiv action är rasistiskt, punkt. Ja man kan ta en häst till vattnet men inte tvinga den att dricka?. Allt du nämnde där är stora bekymmer som behöver en lösning, tycker du att man ska inte göra något? Verkar vara en vanlig strategi av vänster människor, när man löser problem dom har skapat, eller ändrar saker som inte gillar, då är det populism. Men endast när högern gör det, ta diskussionen istället. Hur du inte kopplar illegal invandring med skenande kriminalitet är förbryllande. Nej Invandrare står inte för allt, men oproportionerligt mycket. 

Exakt, hur hans team räknade på det med underskottet var jätte konstigt. Jag vet att kriget är mot alla. Man kan ifrågasätta mycket, men att han förhandlar avtal med påtryckningar stödjer jag. Tullarna och DOGE mål i hans plan dels är för att kunna använda dom intäkterna för att minska deras kolossala stadsskuld. 

Vi kommer inte komma överens om DOGE. Jag stöttar det mycket och jag tror inte att du är villig att se ett annat perspektiv.

Trump är den som gynnar yttrandefrihet mest av alla presidenter. Det är inte han som vill censurera och begränsa den. Att han nekar Fake News intervjuer kan dom gott ta. Kamala och Biden stälde ju inte ens upp på dom ifall dom inte själv fick bestämma frågorna och samtalet. Du har inget problem med det?

Trump stod inför 700 år i fängelse för att hans politiska motståndare inte bara vände varenda sten dom kunde hitta, dom även skapade stenen i många fall. För att tala om akturitärt, så känner jag inte till något fall då trump försökte fälla en politisk motståndare med påhittade brott, inte ens riktiga? 

Som sagt man kan ta en häst till vattnet?. 

Du pratar mycket Trump som person. Vad för konkret sak gillar du inte? Alltså policy, reform, exekutiv order? 

• Ofiltreratsamtall3
    klyban skrev 2025-08-29 09:02:38 följande:

Undrar om dom kallar det en stor seger med donalds pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp och våldtäkter.

Nä, bara med trumpen och pga hen är inkompetent på allting hen gör, förutom bondfångeri, för det är hen ett geni på.

Ja, det och många svåra sexualbrott också, för älskar trumpen att göra.

Okej Trumps sexuella anklagelser. någon skrev varför ?Trump suportrar?, ?ignorerar? detta. Först och främst bevis och domar, förutom en civilbrotsligdom så finns det ingen dom. Civilmål har dessutom har en lägre bevisbörda för att fällas. Och bevis, om någon har det så får ni gärna dela med er. 

Etablissemanget och mainstream media har sen hans första dag kastat all skit dom kan hitta på honom för att se om något fastnar. vänt varenda sten dom kan hitta och till och med skapat stenar. Jag tror detta gör en del skeptisk mot anklagelserna, rimligtvis med. Samt att det finns gott om folk som inte bryr sig om sanning, dom tror det är så endast för att dom hatar honom. 

Epstein fallen finns det inte heller några bevis på att han har varit delaktig på något kriminellt sätt, om alls. 

Alla Epstein dokument bör publiceras till det amerikanska folket, det är deras rättighet. Och alla som har varit delaktiga i klientlistan osv ska låssas in på livstidsfängelse, inklusive Trump om han skulle vara med där.

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?