-
Vilken hållhake? eller är det bara vilda spekulationer?Tom Araya skrev 2025-03-02 14:43:38 följande:Poängen är exakt den jag skrev, varken mer eller mindre.
-
Du säger 'så kan det vara hållhaken'. Vad kan vara hållhaken? Jag vill inte se videon.Tom Araya skrev 2025-03-02 15:33:12 följande:Det framgår också av inlägget, om man vill ta till sig det i sin helhet.
Sanningshalten kan jag dock inte garantera, men är i alla fall grund för misstänksamhet hos mig. -
Jag vill inte ha ledtrådar om vad det handlar om. Jag vill du talar om vad hållhaken är, som du verkar säga finns i videon. Och om den inte finns angedd, är det spekulation. Och det har jag inget intresse av.Tom Araya skrev 2025-03-02 15:45:36 följande:Skit i det då!
Jag kan inte tvinga dig till att bygga på din allmänbildning, det måste ligga i ditt eget intresse.
Vill du hellre läsa så finns det en mängd artiklar i ämnet (vars rubriker kan ge dig ledtrådar om vad det handlar om):
Russia Began Cultivating Trump As Asset 40 Years Ago, Ex-KGB Spy Says - Business Insider
The hidden history of Trump?s first trip to Moscow ? POLITICO
Trump was a Russian asset, new Intelligence Community report shows.
Ex-KGB Agent Says Trump Was a Russian Asset. Does it Matter?
What to know about the rumor Trump was recruited by KGB in 1987 | Snopes.com
Former KGB spy claims Trump has been wooed by Russia for decades | The Independent
Assessing new allegations that Trump was recruited by the KGB
Ex-UK spy chief's verdict on bombshell claims Trump recruited by Russia's KGB in 1987 - World News - Mirror Online -
Ok, tack. Jag tar det som att videon bara spekulerar och inte hade någon vettig fakta.Tom Araya skrev 2025-03-02 15:54:01 följande:Som sagt, du ansvarar själv för ditt informationsläge. Nu har jag serverat en massa länkar åt dig.
-
Finns det en fakta och man frågar specifikt om den brukar den man frågar kunna ange den om den faktist finns. Det betyder inte att man är okunnig eller ovetandes om spekulationer som florerar, bara att man ber om specifik sak.Tom Araya skrev 2025-03-02 15:57:22 följande:Ja, så kan man ju säga om allt när man inte vill läsa eller lyssna, men då förblir man ju okunnig och ovetandes.
-
Då skulle ju ett svar på min specifia fråga kunna ha varit att bara säga det finns ingen specifik hållhake men det spekuleras om eventuella historiska kontakter med KGB. Eller likanande. Skulle det vara så svårt?Tom Araya skrev 2025-03-02 16:25:18 följande:Verkligheten består inte enbart av fakta, utan även om teorier och spekulationer.
Sökande efter sanningen börjar ofta med att det finns teorier och spekulationer som ännu är dåligt underbyggda och så undersöker man om där finns saklig grund och fakta i tillräcklig mängd.
Även om inte allt som skrivs är sant och man heller inte tror på allt som skrivs, så har man ändå lagt på sig kunskap genom att läsa och kunskap är makt. -
Så du tycker det meningslöst att få förslag på hur man kan svara på en direkt fråga på ett sätt som inte tvingar andra att se långa videos. Jag tycket det är meningsfullt. Forumet har alltför många av dessa spampostare som bara lägger in youtube videos som förmodligen få orkar se.Tom Araya skrev 2025-03-02 16:43:47 följande:...och åter igen, så uppmanar jag dig att läsa och lyssna och bilda dig en egen uppfattning. Vill du inte så är det din förlust.
Nu lägger vi ner den här meningslösa diskussionen om de länkar jag delat. -
Då skulle ju ett svar på min specifia fråga kunna ha varit att bara säga det finns ingen specifik hållhake angedd i videon men det spekuleras om eventuella historiska kontakter med KGB.Tom Araya skrev 2025-03-02 16:46:19 följande:Om det ligger någon sanning i spekulationerna om Trumps tidigare kontakter med Sovjetunionen så finns det en potentiell hållhake, det borde även du kunna se.
-
stödet omfattar löner för statsanställda inom skola, högre utbildning och vården?? Vilka andra länder ska USA betala löner för statsanställda inom skola, högre utbildning och vården för?Tom Araya skrev 2025-03-02 17:26:25 följande:På plats: Här kan Trump dra in biståndet i UkrainaPublicerad 31 januari 2025
Efter Trumps tillträde har USA beslutat att frysa sitt bistånd till utlandet. Ett av länderna som drabbas hårt är Ukraina.
SVT:s Ukrainateam besöker ett stödcenter i Ivano-Franskivsk som nu kan behöva stänga ner.
Starmer: "Fredsplan ska presenteras för USA" ? Senaste nytt om kriget i Ukraina | SVT Nyheter
-
Dags för svarta / African Americans att flytta till afrika? Wow :)
Actress KJ Smith is suggesting that Black people leave the United States and go back to Africa.
"We are not trapped here," she said.
"There are places that we can go. There are countries that are receiving us back, citizenship back, with open arms. And I think that it is time for the Black community to start looking into those resources."
www.msn.com/en-us/movies/oscars/hollywood-actress-tells-black-people-to-go-back-to-africa/ar-AA1A9vVu