Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Varför gillar så många Trump?

Tom Araya skrev 2025-03-04 18:42:40 följande:
    När Trump gjorde affärer med talibanerna om jordartsmetaller gick det inte så bra....då sade talibanerna........
    ..
    Tror du råkade posta i fel tråd.
  • Tow2Mater
    Kermit1561 skrev 2025-03-05 15:16:51 följande:
    Fast det har han ju inte, det finns ju ingen plan, det finns inget som hindrar att kriget börjar om om några år när ryssland hämtat sig. Det enda som skett är att han tvingat ukraina gå med på en "deal".  Men att det i vanlig ordning är en massa snack och rökridåer verkar vara svårt för många att genomskåda.    
    Jodå, europa har då hunnit rusta upp, eller hur.
  • Tow2Mater
    Kermit1561 skrev 2025-03-05 15:57:14 följande:
    Ok, så planen är inte att undvika WWIII, bara skjuta upp det? 
    Ingen kan lova krig inte kommer att hända oavsett vilken väg man väljer. Ser ingen skillnad mellan att 'skjuta upp' och 'undvika' i sammanhanget.
  • Tow2Mater
    Kermit1561 skrev 2025-03-05 16:33:34 följande:
    Om kriget kostar ryssland mycket så minskar risken att de startar ett nytt. Om de däremot vinner en massa på kriget, som Trump nu ser till att de gör, så kommer de naturligtvis göra om det igen. 
    Är det svårt att förstå den skillnaden? 
    Din åsikt. Jag har en annan åsikt.
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-05 16:45:51 följande:
    Vi vet det och ingen gillar den.
    Ska du dra Hitler-koret?
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-05 17:05:55 följande:
    För att jag säger att jag inte gillar dina åsikter?
    Nej. Du sa inte att du inte gillar mina åsikter. Du får ogilla min åsikter hur mycket du vill, inte mig emot. Jag anser alla ska kunna ha olika åsikter.
  • Tow2Mater
    Kermit1561 skrev 2025-03-05 17:10:46 följande:
    Nej, det handlar inte om åsikter utan om historiska erfarenheter. Men är man dåligt påläst så tror man det är åsikter förstås.  
    Relaterar du till när Sverige forlorade Finland till Ryssarna, eller vad?
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?