Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Varför gillar så många Trump?

Anonym3140 skrev 2025-03-07 21:32:54 följande:

Jag genuint undrar om de som röstat Trump ångrar sig. kan typ inte förstå hur man kan rösta fram den orangea mannen, han har inte ens argument när han pratar med mera. Det som nästan blir lite komiskt är dessa personer som röstat på Trump för att de vill skicka ut kriminella, man undrar då om dom är medvetna om att Trump faktiskt är en brottsling? 

Jag vill höra någon komma med rationella argument för Trump, har inte hört någon än så länge i mina år på planeten:)

Du har inte orkat läsa de 120 sidorna i tråden innan du börjar kommentera hör jag. Lathet är inte vackert.
  • Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2025-03-08 18:58:15 följande:
    Frågan är om det är vi som ska bestämma det över dras huvuden, när det främst är deras land och frihet som står på spel?

Jag tycker att vi ska ge Ukraina en viss valmöjlighet och stötta dem i det val de gör.
    Europa får se till att göra det kvickt innan andra bud accepteras av Ukraina. Har Ukraina råd att vänta tills sveriges analys om vilken stöttning som kan ges blir klar till sommaren?
  • Tow2Mater
    AndreaBD skrev 2025-03-09 22:30:58 följande:

Om du tar med ännu mer, så blir det lite annorlunda:

"I love what he said like 3 Super Bowls a day for a month. That's what it is. That's what it is. That's really amazing when you think of it. I've never heard that expression. That's a lot when, you know, when we made this, it was made during my term, my first term, and it was so sad because I said, can you imagine I'm not going to be president. And that's too bad. And what happened is they rigged the election and I became president, so that was a good thing. It was a good thing. It was quite a, quite an achievement for both of us. So I'll be president during the World Cup and during the Olympics, which we were very instrumental in getting."

www.c-span.org/program/white-house-event/president-trump-signs-executive-orders-on-fifa-world-cup-2026/656923

Jag håller förstås med dig om att det fortfarande låter som om han vill säga att valet var riggat nyss. Men Trump brukar prata väldigt rörigt och inte ta upp allt. Ibland är det helt obegripligt. 

Han pratar ju om sin första tid som president och SEN kommer det där med att han inte skulle vara president - och sen kommer han på att han tycker att valet var riggat - och sen blev han president igen.

Och han sa samma sak tidigare i Januari. Tom försöker göra en sak av en icke-sak.
    www.yahoo.com/news/trump-claims-rigged-election-during-064237193.html
  • Tow2Mater
    AndreaBD skrev 2025-03-09 23:07:48 följande:
    Men det verkar ju vara samma tillfälle? Han pratade om någon fotboll-event med den där italienaren. När exakt det var har jag inte kollat. 
    Det är två olika klipp. Ett i Januari och ett nu i Mars.
  • Tow2Mater
    Anonym (GF) skrev 2025-03-10 20:13:42 följande:

Så om jag inte läser alla dina inlägg är jag icke läskunnig? 

Och jag föraktar sådana som du som inte respekterar andra länders rätt till frihet. Och hade du läst vad folk skriver så vill de att det ska vara Ukrainas beslut, inte USA:s. 

Just nu springer du bara Putins ärende. 

Ukraina är fria att slåss så länge de behagar, men de kan inte räkna med mer pengar från USA om de gör det valet.

Hur går det med europas stöd förresten? Har det blivit något mer konkret ännu än e-mojjis på Twitter och FB?
  • Tow2Mater
    nattuw skrev 2025-03-15 13:04:16 följande:
    Det du borde förakta är de som vill att Ukrainarna skall dö inte för sin frihet utan för att utarma Ryssland så att Ryssland inte skall utgöra ett hot mot någon annan randstat nära EU.
    Ja och de ser Ukraina som en skön buffer emellan.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-15 14:00:17 följande:
    Låt ukrainare bestämma själva över deras frihet. 
    Håller med - sluta skicka en massa pengar dit!
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-15 14:49:25 följande:
    Mer pengar till Ukraina som kämpar för sin frihet. Trump och Ryssland är ett hot mot resten av världen och våra demokratiska värderingar.
    Bra, hur mycket kommer Sverige att satsa? Vet du? Eller väntar man 'till sommaren'?
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?