• nihka

Varför gillar så många Trump?

Cheers skrev 2025-05-11 06:17:42 följande:
     Krigsturism till Ukraina. Den finns faktiskt redan!

yle.fi/a/7-10070025
    Nej, jag tänkte hen tar med barnen för det är ju så "tryggt". Man kanske till och med kunde bobyta längre perioder så får barnen sköta sin skolgång från närmaste bunker.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-05-11 15:13:44 följande:
    Det har inte USA heller.
    USA har utvisat andra så det är bara en tidsfråga.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-05-13 19:21:15 följande:
    Finland har utvisat andra. Sverige har utvisat andra. Det är ok att utvisa.
    Inte dit det råder krig.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-05-14 21:53:26 följande:
    Jodå. Bara ett exempel: Sedan 2019 har Sverige utvisat personer till det krigsdrabbade Syrien. Ett beslut människorättsorganisationen Amnesty är kritiska till. man bedömde att det är möjligt att utvisas till Syrien då vissa områden ses som säkra samt att det finns en möjlighet att köpa sig fri från militärtjänstgöringen.

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/amnesty-om-utvisningar-till-syrien-olampligt-att-verkstalla--n4xx4e
    Jag skev att det inte är OK att utvisa människor dit det råder krig. Amnesty har knappast kommenterat vad jag tycker.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-05-15 12:40:19 följande:
    Så nu handlar det om vad du tycker helt plotsligt. Inte vart man utvisat i krig. Jaha.
    Jag tycker alltid det är fel att utvisa människor till där det är krig.  
  • nihka
    Anonym (Buff) skrev 2025-05-16 14:35:12 följande:

Man tror man hört allt men nu har 17 familjemedlemmar till den fruktade mexikanska Sinaloa kartellledaren El Chapo som själv sitter fängslad i Colorado for life fått köpa Gold Visas av Trump admin och immigrera in till usa. 

Vad hände med Tough on Drugs/Border och mexikanare är inte välkomna hit? 

USA is for sale, den saken är sann, likaså när Qatar nu ska skänka en Boeing för 400 miljoner dollar till Trump för influence samt bygga en Trump golf resort till honom för 5 miljarder dollar. 

Vakna upp alla hillbillies, så jävla värt allt detta kan det inte vara för att stick it to the libs och we really showed them. 

https://www.foxnews.com/politics/el-chapos-family-members-cross-us-border-apparent-deal-trump-administration

Inget, absolut inget förvånar mig längre. Mannen saknar helt och hållet moral och sans.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-05-24 02:40:03 följande:

Tack Doge!

$350,000 NEH grant for ?interactive gay travel guides to better understand historical LGBTQ+ spaces. CANCELED.

grant of $247,000 to digitize stories of transgender adults in the Pacific Northwest. CANCELED.

A $60,000 grant  to research how LGBTQ+ cartoonists innovated comics in the 1980s & 1990s. CANCELED.

$75,000 to examine the relationship between internet live streaming and LGBTQ+ communities. CANCELED.

www.offthepress.com/doge-nixes-biden-era-grants-for-lgbtq-cartoonists-gay-travel-guides/
    Tack Trump!

USA  - hela landet och det internationella förtroendet och ryktet. CANCELLED.
  • nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-06-11 21:24:57 följande:

Jag återkommer med att det är media som vinklat nyheterna så att det enkom finns nyheter som sätter Trump i dålig dager. Han gör dumheter, ingen tvekan där, men att någon i svensk media skulle skriva om en positiv grej gällande Trump är utsiktslöst att tro.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/studie-visar-svenskarna-sarskilt-negativa-till-usa

Den som tror att vi har ett objekt mediaflöde utan agenda, får nog tänka om.

Det spelar ingen roll om han gör nåt bra emellanåt när han gör så extremt grova övertramp med regelbundenhet. Det är egalt vad han gör för amerikanska avloppsrör när han sätter hela den globala ekonomin i gungning. Trump är också lika hatad som han är älskad i USA och jag skulle inte tro att det beror på amerikansk media.

Svenskar har överlag svårt för politiska ledare som inte tjänar sitt land utan tjänar sig själva och vi är extra kritiska till ledare som inte är goda förebilder. Dessutom försöker han lägga sig i hur vi ska sköta våra interna affärer. Inte alls konstigt att Trump är impopulär i Sverige.
  • nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-06-14 09:24:17 följande:
    Trump är betydligt mer hatad i Sverige än i andra länder. Det är precis detta artikeln handlar om.
    Som ett av världens mest jämlika och demokratiska länder står Sverige långt från Trumps politiska mål. Mest hatad är han av sina motståndare i USA. 
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-06-16 21:40:27 följande:
    Trump enjoys an overall 53 percent job approval rating. This includes 54 percent approval from black voters and 53 percent support from Hispanic voters. White voters come in at 53 percent. (June 8-12 Rasmussen)

www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration_second_term/trump_approval_index_history_second_term
    För fjärde gången på raken går förtroendet för Trump nedåt enligt Forbes.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?