Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Varför gillar så många Trump?

Tack Trump. En bra början.

U.S. pharmaceutical giant Bristol Myers Squibb (BMS) announced Monday its new flagship drug will launch at the same price overseas in the UK as in the U.S., a precedent-breaking move reflecting President Donald Trump?s push to end higher drug costs for Americans.

"We agree with the Trump administration that other countries need to pay their fair share," said Adam Lenkowsky, chief commercialization officer at BMS.

www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/bristol-myers-plans-launch-schizophrenia-drug-uk-list-price-equal-us-2025-09-22/

• Tow2Mater

Tack igen Trump.

The case shows how US authorities are actively going after Mexican cartel activity across the border since President Trump signed an executive order in January designating cartels and transnational gangs as foreign terrorist organizations

Female cartel member ?La Diabla? busted for running horrific baby-trafficking, organ-harvesting rings

nypost.com/2025/09/25/world-news/la-diabla-martha-aguilar-arrested-for-alleged-baby-trafficking-organ-harvesting-rings/

www.cbsnews.com/news/baby-trafficking-ringleader-cartel-la-diabla/

• Tow2Mater
    Anonym (Buff) skrev 2025-09-28 17:48:29 följande:

Nu har trumpanzee sänt militären, inte national guard, till Portland Oregon och sagt att de får använda dödligt våld om så behövs.

Finns det någon kvar som inte anser att detta är ren fascism vid det här laget? För att inte tala om hur olagligt och unconstitutional det är. 

När de gjort sig av med alla sk anti fascists, immigrants, handikappade och hemlösa kommer de vända sig mot maga. Men då finns ingen kvar att hjälpa dom.

Change my mind. 

Lite mer sanningsenlig info istället for dina tvetydiga avsiktligt missforstående ord :
    In his announcement on Saturday, Trump did not say he would deploy full force against the city of Portland and its citizens, as Wilson claimed. 

The president said he would send ?all necessary troops? to protect the city and its ICE facilities, authorizing full force against domestic terrorism ?if necessary.?

Portland, a sanctuary city since 2017

In August, Attorney General Pam Bondi sent a letter to Wilson, warning the city?s sanctuary policies undermine U.S. interests. She demanded Portland affirm compliance with federal law and end practices that obstruct immigration enforcement.

nypost.com/2025/09/28/us-news/portland-mayor-keith-wilson-condemns-federal-intervention-claims-videos-of-anti-ice-riots-were-from-years-ago/

• Tow2Mater
    Anonym (jury) skrev 2025-09-27 15:18:41 följande:
    USA har ju hela tiden sedan WWII omstrukturerat sina baser utomlands, utan att tidigare presidenter och försvarsministrar tyckt att det var nödvändigt att hela militäretablissemanget skulle behöva befinna på en och samma plats för att bli informerade om dessa planer. Och en pajas som krigsminister Hegseth är väl knappast kapabel att formulera någon övertygande argumentation för dom strategiska prioriteringarna bakom dessa beslut inför en publik av hela USAs församlade militära toppar.
    Hegseth är ju underbar. Inte konstigt han ville ha alla samlade for ett sådant tal. Lite highlights:

Ths administration has done a great deal from day one to remove the social justice, politically correct, and toxic ideological garbage that had infected our department ? to rip out the politics, Hegseth said.  No more identity months, DEI offices, dudes in dresses. No more climate change worship, no more division, distraction, or gender delusions, no more debris.

As I?ve said before andi will say again, we are done with that shit.

Frankly, it?s tiring to look out at combat formations, or really any formation, and see fat troops. Likewise, it?s completely unacceptable to see fat generals and admirals in the halls of the Pentagon and leading commands around the country and the world. It?s a bad look, and its not who we are.

Simply put, if you do not meet the male level physical standards for combat positions, cannot pass a PT test, or don?t want to shave and look professional, it?s time for a new position ? or a new profession.

No more beards, long hair, superficial, individual expression. We don?t have a military full of Nordic pagans.

• Tow2Mater
    Anonym (jury) skrev 2025-09-30 21:51:38 följande:
    Intressant slutkläm på den anti-woke peptalk och fat-shaming som tydligen är Hegseths främsta vision och mission för vad han vill uppnå som krigsminister. Trodde annars att maga gillade nordiska hedningar med råskägg och krigaranda, Patel såg ju fram till att möta Charlie Kirk i Valhalla bland annat, men här blir vi plötsligt avskräckande exempel på något dekadent. Svårt att hänga med i svängarna.
    Det var inte slutklämmen. Det var bara det sista jag delgav. Lyssna på  hans tal. det är helt underbart. 
  • Tow2Mater
    longwalkhome skrev 2025-10-01 11:43:22 följande:

Här kan ni få lyssna på er patetiska ledare istället för att ägna er åt demokraterna

Skriv sedan en analys av talet inför 800 militära ledare. Hade någon sagt AI eller satir hade det varit förståeligt men ingen hade klarat av att skriva material för en hel timma. Det löser Trumpen bäst på egen hand.

Det är många troll i den här tråden men den som överhuvudtaget ens närmar sig tanken att försvara detta tal med undanflykter utser sig ögonblickligen som en komplett byfåne eller döv. 

Lyssnade du på Hegseth tal då? vad tyckte du om det?
  • Tow2Mater
    longwalkhome skrev 2025-10-01 12:48:06 följande:
    Var någonstans i mitt inlägg nämnde jag Hegseth? Så...Lyssnade du på Trumps tal? Vad tyckte du om det?
    Jag sa Heighseths tal var underbart, väl värt att lyssna på. Jag rekommenderar dig att höra det.

Ingen här verkar tycka Trumps tal var bra, så jag kommer inte lyssna på det.
  • Tow2Mater
    longwalkhome skrev 2025-10-01 16:12:57 följande:
    Jo, du skall lyssna på det. Du skall lyssna på vilken global pajas det är du supportar. Alkis-Hegseths infantila utlåtanden kan du ta i en egen tråd om du vill. Denna handlar om Trump. 
    Hegseth tillhor Trumpadministrationen så han är i hogsta grad relevant!

Vem är du att bestämma vad jag ska gora. Fascislikt, eh.
  • Tow2Mater

Anonym (Buff) skrev 2025-10-05 07:52:32 följande:

Och nu har t-rumpen gått emot THE constitution. . . IGEN och bestämt helt på egen hand att nu är det kriminellt att elda upp usa flaggor. Man blir arresterad på studs och får ett års finkan, också på studs utan rättegång. 

Det BRUKADE vara i det gamla vanliga usa att det är kongressen som skriver lagarna, aldrig presidenten. Ni vet, så att usa inte blir som en diktatur. Men, men, vad gör väl lite friska nordkoreanska vindar över landet? 

Som sagt, alla Maga måste vara sååå glada nu när landet är micromanaged av the gov. Och alla Maga bönder som går i kk då Kina har helt slutat köpa sojabönor av usa samt alla deras arbetare sitter i finkan i el Salvador. Samtidigt som t-Rumpan gett 20 miljarder bailout dollar till Argentina. Men bönderna får noll. Hahaha, skadeglädjen är då total, shit it feels good! Murica first! Verkligen, eller hur! 

Enligt Valfri artikel:

The president?s executive order does not establish new criminal penalties for flag burning; rather, it directs the Justice Department to more aggressively prosecute cases under existing laws and to refer possible violations to state and local authorities when applicable.

If the Department of Justice pursues such cases, courts will need to consider whether the facts meet the exceptions noted by the Trump administration, such as incitement to violence or imminent lawless action.

• Tow2Mater
    Anonym (x) skrev 2025-10-07 10:12:42 följande:
    Det som är fel är att det går att gör, och ansvaret ligger på bägge partierna. Det har hänt 20 ggr de senaste 50 åren.

Fem ggr på två veckor har senatsdemokraterna röstat för att blockera den tillfälliga finansieringsåtgärd som representanthuset antagit och som är avsedd att hålla regeringen igång medan de långsiktiga förhandlingarna fortskrider.

• Tow2Mater
    Jubilant locals in both Gaza and Israel took to the streets early Thursday to celebrate President Trump for his role in the historic cease-fire deal with many calling for him to get the Nobel Peace Prize.

Donald Trump! Donald Trump!, residents in Gaza could be heard cheering after the news broke Wednesday night.

nypost.com/2025/10/09/us-news/gazans-join-israelis-in-chanting-trumps-name-over-cease-fire-nobel-prize-to-trump/
  • Tow2Mater
    Mentat skrev 2025-10-09 19:35:38 följande:
    Det har jag inte påstått. Däremot ser jag inga tecken på utbredd, allmän, svält. Det är förstås också möjligt att dem man ser på bilderna stal maten från andra och därmed utsatte dem för svält.
    Deras vita Nike t-shirts/trojor ser också väldig fina och rena ut.
  • Tow2Mater

Hillary Clinton tackar Trump.

I really commend President Trump and his administration, as well as Arab leaders in the region for making the commitment to the 20-point plan and seeing a path forward for what's often called the day after

Pressure on the Netanyahu government from President Trump appears to have been a critical factor in bringing about this peace deal now.

www.cbsnews.com/news/hillary-clinton-condoleezza-rice-on-trump-israel-hamas-deal-watch-live-today-2025-10-10/

• Tow2Mater
    klyban skrev 2025-10-13 14:50:04 följande:
    Jaha?
    Om du läser trådstarten.

'Varför gillar så många Trump? '

'Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt' 
  • Tow2Mater
    Anonym (x) skrev 2025-10-13 15:28:01 följande:
    Det visar ju bara hur diplomatisk och duktig politiker hon är i motsats till Trump. Du förstår väl att Trump aldrig hade gjort detsamma om det var hon som åstadkommit det han gjorde?
    Enligt många av er här kan Trump aldrig göra något bra. Jag håller inte med. Han gör mycket bra.
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2025-10-13 17:45:12 följande:

Jaha?

Som jag sa - Om du läser trådstarten.

'Varför gillar så många Trump? '

'Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt' 

Du behover inte citera mig, eller addressera det jag postar, om du inte gillar det eller har något att säga. Jag postar det jag vill säga. 
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-10-13 18:49:16 följande:
    Jag tror det är ett fåtal som postar det de INTE vill säga

En del vill kommentera eller diskutera det andra skriver., andra vill inte att det de själva skriver ska diskuteras.

Själv tror jag att många inklusive jag sjäkv förundras över hur Trump som verkar dra fram det sämsta ur sig själv och andra gillas av fanbasen.  Är det de lägsta av människsans drifter som gillas? Är det hatet och förvirringen, de osammanhängande tankarna och ej med verkligheten överenstämmande föreställningarna och uppfattningarna som gillas? 
    Och vissa här vill bara tala om för andra vad de ska skriva, och inte.

Trump gör det han sagt han ska försöka göra, och mycket av det lyckas han bra med.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?