Inlägg från: longwalkhome |Visa alla inlägg
  • longwalkhome

Varför gillar så många Trump?

Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-09-19 13:33:23 följande:
    Fel av dig, gällande min poäng.
    Läs igen mina inlägg, läs sakta, reflektera över det du har läst, försök förstå innebörden, innan du citerar och slänger iväg dina ogrundade påståenden.

Ja, vi är fortfarande överens, om möjligt ännu tydligare än tidigare, om att jag inte har sagt något om det som du felaktigt försökte påskina.
    Det var EXAKT det du skrev. Lägg ner ditt trollande.
  • longwalkhome
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-09-19 14:02:38 följande:

Du har fel i sak, och det är MYCKET uppenbart.

Läs igen mina inlägg, 
    läs sakta,
    reflektera över det du har läst,
    försök förstå innebörden,
    innan du citerar och slänger iväg dina ogrundade påståenden.

.

F ö,
    har du ens läst trådstarten och förstått ämnet???

Ditt inlägg var inte så nyanserat som du tror. Grundproblemet är att du i en pågående diskussion och tillika kritik mot Trump anser att man bör reflektera över demokraternas insatser i allmänhet och deras val av ledare i synnerhet. Det kan man göra om det handlar om strategi, opinionsmätningar och hur demokraterna skall återvinna mark.

En stor anledning till att demokraterna förlorade styrfart i det här valet var pga. Bidens ålder, hälsotillstånd och Harris som kastades in i matchen alldeles för sent. Och att hon inte visade tillräckligt stark förändringsvilja. Men personligen tror jag inte att det spelar någon roll eftersom hon är kvinna. I USA blir ingen kvinna president. Ovan är absolut kritik som skall (och har) framförts av demokraterna. Till och med Harris själv riktar kängor i sin bok. Ända upp till Biden själv.

Men återigen - detta har ingenting att göra med den kritik mot Trump vi pratar om här. Det är två helt olika diskussioner.

Trådstarten handlar om varför så många gillar Trump. Folk gillar inte Trump för att demokraterna inte hade tillräcklig ordning på torpet. Men på grund av det lyckades han vinna valet och det är nu vi i realtid bevittnar vad pajasen ställer till med.

De flesta republikaner är naiva och trodde säkert han kunde styras upp. Man behöll honom som ledare tack vare sin stora MAGA popularitet och för att vinna valet. Sätt honom på golfbanan så blir allt bra. Det funkade någorlunda under förra mandatperioden. Nu styr han med järnhand och en efter en faller de som motsätter sig. Tyskarna gjorde exakt samma misstag. 

Det är en freakshow utan dess like. Ser man inte det så är man duktigt indoktrinerad.
  • longwalkhome
    nattuw skrev 2025-09-19 20:35:05 följande:
    Så Trump vann för att motståndet var inkompetent. Då kanske de gillar Trump för att han inte var lika inkompetent som de andra kandidaterna.
    Det är inte så svart eller vitt. Om du väljer en omväg för att motorvägen behöver reparation så betyder inte det att du gillar småvägar.

Tre stora händelser fick pendeln att svinga till Trumps fördel.

1) Debatten när Biden tappade tråden fullständigt (distansering)
    2) Mordförsöket på Trump i Butler gav honom vind i seglen (sympatier)
    3) Biden hoppar av och Harris tar över alldeles för nära inpå valet (osäkerhet)

Sedan finns det naturligtvis frågor kring ekonomin. Även om det gick förhållandevis bra under Biden (återhämtning från pandemin, arbetslösheten sjönk) så var USA vid valet (precis som stora delar av världen) på väg rakt in i en lågkonjunktur och sådant påverkar givetvis. Här var Harris inte tydlig med sin ambition och nödvändiga förändringar. Detta utnyttjade Trump och hävde ur sig infantila lögner och anmärkningsvärda vallöften utan någon som helst substans.

Och nu är vi där vi är och det går alldeles utmärkt att kritisera och/eller skratta åt honom. Han skapar nytt material dagligen och är paradoxalt nog sin egen cirkus och gör det bättre än någon annan talkshow. De allvarliga bristerna är dock inte lika roliga och det är därför världen reagerar som den gör.
  • longwalkhome
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-24 14:34:32 följande:

Du som gillar att påstå att folk får sin information från kaninhålsmedia. 

Vart får du information ifrån att Kirks skytt inte var demokrat? När all konkret bevismaterial pekar på att han i allra högsta grad var det?

Var försiktig nu. Det du håller på med är att generalisera indoktrinerade tokstollar. Om du vill kan vi öppna den högra boken och ta en titt. Det sista du vill som republikan är att hamna i det träsket.
  • longwalkhome
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-09-25 11:50:19 följande:

För att allting vi vet om skytten pekar på att han är en transextremist, från vänster. Men ja vi får se när domen kommer. 
    Läste du ens vad jag skrev om allt vi vet om skytten? Du har däremot inte presenterat något om skytten på något sätt, bara ditt eget tyckande. 

Det är en väldigt konstig fråga. Ledande fråga med, för det första köper jag inte att republikaner ? önskar ? att det är en demokrat. Det är ditt eget påstående. Alla som har två hjärnceller att gnida mot varandra ser att det med högsta sannolikhet är en demokrat, därför utgår man från det. Trumpnissar önskar inte heller att det är demokrater som ? gör ? dessa dåd. Igen jätte konstig fråga. Trumpnissar önskar helst att dessa dåd inte sker. 

Jag tror dom flesta här anser att du är den svamliga och osakliga. 

Skytten skall inte identifieras som varken republikan eller demokrat. Han var inte registrerad på något parti (unaffiliated) och har inte röstat i valet. De flesta av dessa skjutningar sker som sagt av någon med svåra issues som trillat ner i ett kaninhål på någon av ytterkanterna. Vänsterextremist eller högerextremist - båda är fel ute. 
  • longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-09-25 23:59:29 följande:

Han kommer inte sitta kvar 2028.

Han har klivit av innan dess pga. hälsan och neurologiska symtom.

Du tror det hålls val fram till 2048 Glad?  Den där kartan beror helt på vad republikanerna bestämmer sig för. Jag kommer sakna valvakan och John Kings analyser på CNN.
  • longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-09-30 21:58:04 följande:
    Det var inte slutklämmen. Det var bara det sista jag delgav. Lyssna på  hans tal. det är helt underbart. 
    Ni kommer få er diktatur. Kom ihåg vad du stöttade när du blir äldre och berättar historien.
  • longwalkhome

Här kan ni få lyssna på er patetiska ledare istället för att ägna er åt demokraterna

Skriv sedan en analys av talet inför 800 militära ledare. Hade någon sagt AI eller satir hade det varit förståeligt men ingen hade klarat av att skriva material för en hel timma. Det löser Trumpen bäst på egen hand.

Det är många troll i den här tråden men den som överhuvudtaget ens närmar sig tanken att försvara detta tal med undanflykter utser sig ögonblickligen som en komplett byfåne eller döv. 

• longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-10-01 12:41:54 följande:
    Lyssnade du på Hegseth tal då? vad tyckte du om det?
    Var någonstans i mitt inlägg nämnde jag Hegseth? Så...Lyssnade du på Trumps tal? Vad tyckte du om det?
  • longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-10-01 14:10:42 följande:
    Jag sa Heighseths tal var underbart, väl värt att lyssna på. Jag rekommenderar dig att höra det.

Ingen här verkar tycka Trumps tal var bra, så jag kommer inte lyssna på det.
    Jo, du skall lyssna på det. Du skall lyssna på vilken global pajas det är du supportar. Alkis-Hegseths infantila utlåtanden kan du ta i en egen tråd om du vill. Denna handlar om Trump. 
  • longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-10-01 17:50:09 följande:
    Hegseth tillhor Trumpadministrationen så han är i hogsta grad relevant!

Vem är du att bestämma vad jag ska gora. Fascislikt, eh.
    Trams. Tråden handlar om Donald J Trump. 

Det vore klädsamt om du också lyssnade på din clown till ledare så som du postat inlägg om honom här i tråden. Nu vet du ju givetvis vad som väntar om du gör det. Hans unika förmåga att i timmar stå och häva hur sig halvfärdiga meningar utan verklighetsförankring eller någon som helst röd tråd går inte att försvara. Huvudet i sanden kan man komma undan med på ett MAGA rally men ute i den civiliserade, pålästa världen så funkar det inte. Du gör bort dig
  • longwalkhome
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-01 22:06:41 följande:

Ja han babblade på onödigt mycket. 
    Man märker verkligen hur mycket Trump bryr sig om USA, militären och uniformtjänster. Han vill verkligen att USA ska vinna. Han kammar säkert sitt eget ego lite gran, men jag struntar i om hans motivation för att vina är majoriteten för USA eller om det majoriteten är för sitt eget ego, han vill att USA ska vinna och det borde alla ledare vilja. Vinner USA så vinner den fria världen. 

Han är extremt populär inom uniform och militär. Han har infört suntförnuft igen och antagningar efter kompetens. Polisen och militären får nu göra och fokusera på deras jobb. Städa upp städer som härjas av barbarer. Sverige borde göra samma sak med gängkriminella. 

Det är också uppfriskande med en ledare som pratar som vanliga människor med, ni som bara hänger upp er på ordvalen kanske är nöjda bara det är någon som använder ord som ?adekvat?

Vinna vad? Att ha "det bästa landet"? Eller "avsluta alla krig"? Han resonerar som en 8-åring. Nej, han är inte populär hos militären.

Från högern brukar det låta så om hans retorik men vilka vanliga människor pratar som Trump idag? Du hänvisar till en Trump som åtminstone hade någon form av ambition 2016 men det var 10 år sedan. Idag är han totalt lost. Alla vet det givetvis men håller igen truten. Make no mistake.

Låt mig gå händelserna i förväg och ta upp det åt dig. Men Biden då? Jo, han var illa ute han med mot slutet och var inte redo för ett nytt val. Åldern tar ut sin rätt. Så även på Trump som nu pratar om att militären borde bygga snyggare stridsfartyg med motiveringen "estetik är viktigt för mig". 

Känns stabilt med en commander in chief som har prioriteringarna på rätt ställe.
  • longwalkhome
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-05 21:35:33 följande:

Varmt många gillar Trump?

För att han till skillnad från demokraterna. I detta nu INTE stänger ner regeringen och stoppar regeringsfinansiering. 

Varför stänger demokratierna regrringen? För att dom förväntar sig att republikaner ska rösta för ALLA deras idiotiska krav i en sjukvårds reform. För att Trump inte tillåter amerikanska skattebetalares pengar gå till sjukvård för illegala invandrare. Demokraterna insisterar på att ge gratis sjukvård, till illegala invandrare. Därför låter dom deras eget folk lida.
    Samt för deras eget politiska spel. 

Alla republikaner inom politiken röstar för att öppna regeringen igen. Av det amerikanska folket vill 2 av 3 personer att Demokraterna ska rösta för att öppna upp igen så att livsviktig finansiering och styrning ut till landet kan fortsätta som det ska. 

Du köper verkligen allt som Faux news levererar. Demokraterna vill INTE finansiera sjukvården för illegala invandrare. Möjligen att vissa står bakom akutåtgärder av humanitära anledningar men en allmän fri sjukvård? Glöm det 
  • longwalkhome
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-06 12:52:05 följande:

">

hur svårt ska det vara själv? 

föresten du klagade på Fox news, men själv citerar du CNN? Som är välkänt för att vara lögnfull vänster smörja i USA. 

Jag tror mer på vice presidenten och vita husets talesperson än mainstreammedia. Vänstern och demokraterna leker med ord, som dom alltid gör. Men Vance påstår att det i praktiken är många miljarder som går till illegala i luddiga styrpaket som Trump tog bort.  

Men hur som helst, även om det inte skulle gälla illegala invandrare, anser ni ändå att det är rätt av demokraterna att stänga regeringen? Ni verkar inte vilja svara på den frågan. 

Om du väljer att titta bort från faktagranskning och sanningen så är det inte mycket mer att diskutera.

Det går för övrigt utmärkt för Trump att stoppa nedstängningen om du inte visste till det.
  • longwalkhome
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-07 07:28:18 följande:
    Så CNN är fakta och Fox är lögn enligt din logik, perfekt. Nu är min källa inte Fox heller. 

Men det här är ju det vanliga med vänstermänniskor, ni kan inte möta fakta och sakliga argument. Därför älskar ni att ha en debatt om debatten och förvrida ämnet.

Nej det går inte alls utmärkt, Trump kan inte stoppa nedstängningen, det måste kongressen göra. 
    Det är inte bara Faux News som ljuger. De sprider ju administrationens budskap. Demokraternas ståndpunkt gällande fri sjukvård för illegala invandrare ÄR och FÖRBLIR densamma. Att tjurskalligt blunda för sanningen eller "tycka" att sanningen är något annat vinner du inget på i den här diskussionen.

Sedan kan du försöka projicera hur mycket du vill men det spelar ingen roll - fakta finns rakt framför näsan. Administrationens och MAGAs truthiness genomskådas av de flesta. 
  • longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-10-13 15:46:30 följande:
    Enligt många av er här kan Trump aldrig göra något bra. Jag håller inte med. Han gör mycket bra.
    Om freden består så är det givetvis en fantastisk bedrift. Credit where credit is due.

När det gäller Trump så ställer jag mig dock alltid frågan "Vad vinner han själv på detta. Vad är hans egentliga drivkraft". Den frågan ställer jag mig för övrigt när det gäller ALLT han gör och säger. Krig är förstås aldrig bra för någon och Trump brukar säga att det är "bad for business" men jag tror ju att förklaringen är lite mer komplicerad än så. Vidare så är han i det närmaste besatt av att få fredspriset. Så gör han detta för att han genuint vill ha fred eller för att han vill stoltsera med ett pris?

Effekten är ju samma - om det blir fred på köpet, enastående. Men man får man inte glömma av vad den andra handen håller på med.

Summa summarum. Ja, det Trump har åstadkommit gällande detta är so far skitbra. Men fred i någon praktisk mening sker inte över en natt så vi får se om han får sitt pris nästa år. Jag hoppas det.
  • longwalkhome
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-10-15 13:29:51 följande:
    Du vågar inte erkänna att du alltid och i alla sammanhang önskar att Trump ska ha fel och att han ska misslyckas.
    Detta oavsett vilka följder det får.

Jag tycker mig se att din önskan tyvärr lyser igenom också här, om det är Trump som ligger bakom fred, på kort eller lång sikt, så verkar det finnas någonstans inom dig en önskan att han ska misslyckas? Oavsett de fruktansvärda konsekvenserna...

Du hävdar att Trump har någon bakomliggande agenda, att han inte skulle ha ett gott syfte.
    Men vad är då ditt syfte???
    Jag skrev ju att jag hoppas att han får fredspriset. Det innebär att han i sådana fall har lyckats. Att vara skeptisk baserat på tidigare erfarenheter är emellertid inte samma som att önska något. Klart som fan man vill att han lyckas med det här.

Tiden får utvisa.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?