klyban skrev 2025-10-07 14:44:18 följande:
LoL, man inser du inte kan vara så många år gammal.
Detta som vi ser nu rent tekniskt är något som sker ofta av R också.
Försöker du berätta R haft fel alla dessa ggr innan?
Bara undrar om vi kommer få höra ett fromleri nu.
Det är helt normalt det D gör nu, och R vet vad de vill ha, men vägrar förhandla.
Och så länge R säger de vägrar, ja, varför ska dom då komma och förhandla något som R vägrar?
Har du verkligen tänkt till???
Eller är det inte bättre i kaninhålet att ursäkta R för något de själva brukar göra.
För denna var så svårt medioker du kom med, att man undrar varför du inte kan titta på historien bakom hot om nedstängning/nedstängning sedan innan och inse detta är vad de gör alldeles för ofta.
Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-10-07 07:34:23 följande:
Första raden kan du läsa vad jag skrev till Klyban.
Det är exakt vad dom vill gosse. Medicaid är en byråkratisk mardröm som republikanerna vill effektivisera. det sista du skrev låter som mer av dina youtube shorts.
Ja för akut livshotande sjukvård.
Men håll dig till ämnet, är det rätt agerat av demokraterna att stänga regeringen för deras politiska spel?
Nä, R vill inte effektivisera Obamacare, de vill ta bort det.
Vem tror du försökte lura där?
Var det rätt när R har stängt det offentliga?
Så har du svaret på din fråga.
Och det som jag gillar bäst med svaret, det är att om du väljer att det var fel.
Så står vi fortfarande kvar där R och D kör denna ofta, hot främst, sen möjligen de sen stänger ned genom vägra rösta på deras förslag.
Och sen har det skett som då sker att man förhandlar om det, men vad ska D förhandla om när R redan berättat de kommer vägra.(Dom kommer givetvis inte, då det är menlöst med R´s inställning.)
Och där är nyckelordet, när R vägrat själva och stängt ned och på samma sätt att de vill ha med något i budgeten.
Så betyder det PER AUTOMATIK att det är en okey påtryckning att stänga ned, för det är vad R säger med sina nedstängar dom haft.
Hur kan du inte veta såna här superenkla saker?
Eller är det bara sekundagendan vi ser och du försöker låtsas bort denna fakta.
För något är allvarligt fel om man anser D gör fel och aldrig R.
Eh ja, okej, ja där fick du mig verkligen.
Alltså vad var det där för osammanhängande babel, som att diskutera med Biden.
För det första var ditt svar på min fråga inget svar, du svarade bara med ett påstående och en fråga.
Well det är väll inte mycket poäng att förklara för dig men nåväl.
Så är det rätt när republikanerna gör det frågade du, det beror förstås på varför man gör det.
Jag anser däremot inte att det är rätt av demokraterna att stänga ner pga illegala invandrare. Men det tror ju inte ni på förstås, så då kan jag säga att det är inte rätt att stänga ner och låta deras egen befolkning lida för att dom vill vinna poäng inom politiskt spel inom deras egna.
Så babblade du något om att man måste förhandla. Och ja det har jag inte sagt något om, det är klart att man måste. Men det är inte förhandling när demokraterna kräver att ALLT ske accepteras eller ingen deal.
Sen ett tips är att inte diskutera från auktoritet om du vill bli tagen på allvar, samt att om du vill framstå som äldre att inte använda ord som ? lol? i samma mening. Jag brukar inte kommentera texter, och jag menar inte din stavning, för det missar jag med på ofta. Men använder du Google translate? För dina meningar är obegripliga ibland.