longwalkhome skrev 2025-10-15 11:11:19 följande:
Om freden består så är det givetvis en fantastisk bedrift. Credit where credit is due.
När det gäller Trump så ställer jag mig dock alltid frågan "Vad vinner han själv på detta. Vad är hans egentliga drivkraft". Den frågan ställer jag mig för övrigt när det gäller ALLT han gör och säger. Krig är förstås aldrig bra för någon och Trump brukar säga att det är "bad for business" men jag tror ju att förklaringen är lite mer komplicerad än så. Vidare så är han i det närmaste besatt av att få fredspriset. Så gör han detta för att han genuint vill ha fred eller för att han vill stoltsera med ett pris?
Effekten är ju samma - om det blir fred på köpet, enastående. Men man får man inte glömma av vad den andra handen håller på med.
Summa summarum. Ja, det Trump har åstadkommit gällande detta är so far skitbra. Men fred i någon praktisk mening sker inte över en natt så vi får se om han får sitt pris nästa år. Jag hoppas det.
Du vågar inte erkänna att du alltid och i alla sammanhang önskar att Trump ska ha fel och att han ska misslyckas.
Detta oavsett vilka följder det får.
Jag tycker mig se att din önskan tyvärr lyser igenom också här, om det är Trump som ligger bakom fred, på kort eller lång sikt, så verkar det finnas någonstans inom dig en önskan att han ska misslyckas? Oavsett de fruktansvärda konsekvenserna...
Du hävdar att Trump har någon bakomliggande agenda, att han inte skulle ha ett gott syfte.
Men vad är då ditt syfte???