• Anonym (Li)

Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?

Vi diskar toaborsten toaring och sil från golvbrunnen i diskmaskinen hemma, men på jobbet då jag skulle sätta in toaborsten i tvättmaskinen var det många som reagerade negativt.

Jag förstår inte varför det skulle vara mer äckligt än alla matrester osv?

Det diskas ju med diskmedel och blir förhoppningsvis rent?

Gränsen för mig går vid att jag kör inte den vanliga disken tillsammans med dessa saker. Men kör man de separat så är ju maskinen ren sedan då man ställer in vanliga disken.

Man var naturligtvis sköljt av sakerna innan!

• Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?
  • Anonym (Li)
    Anton Chigurh skrev 2024-11-14 19:15:11 följande:

Nu har jag diskat en toaborste i diskmaskinen. 

Det kändes.....inget vidare. 

Och det var ändå en spillrans ny. 

Toaborste. 

Så det så.🌞

(Spillrans = oanvänd). Bara så ni vet. 

Men varför diskade du en ny? Nya kan man använda nån månad sen in i diskmaskinen. Men försök plocka bort om det är små bajskluttar långt in i borsten för dom brukar ej försvinna i diskmaskinen. Dom är visserligen ofarliga eftersom dom inte innehåller bakterier efter att ha varit diskade. Men ser otrevligt ut
  • jeolpeol
    Anonym (Li) skrev 2024-11-14 20:40:43 följande:
    Men varför diskade du en ny? Nya kan man använda nån månad sen in i diskmaskinen. Men försök plocka bort om det är små bajskluttar långt in i borsten för dom brukar ej försvinna i diskmaskinen. Dom är visserligen ofarliga eftersom dom inte innehåller bakterier efter att ha varit diskade. Men ser otrevligt ut
    Alltså förlåt men jag måste fråga... Vad ska man göra med bajskluttarna efter att man plockat bort dem?
  • Anonym (Jag)
    jeolpeol skrev 2024-11-14 21:56:44 följande:
    Alltså förlåt men jag måste fråga... Vad ska man göra med bajskluttarna efter att man plockat bort dem?
    Det undrar jag också 
  • Anonym (R)
    Anonym (Li) skrev 2024-11-14 20:40:43 följande:
    Frågade förut men du verkar ha missat det. Vad för att du tror att bakterierna i bajset är borta efter att borsten har gått i diskmaskinen?
  • Anonym (R)
    Anonym (R) skrev 2024-11-14 23:40:09 följande:
    Frågade förut men du verkar ha missat det. Vad för att du tror att bakterierna i bajset är borta efter att borsten har gått i diskmaskinen?
    Vad för ska förstås vara varför.
  • Anonym (Li)
    jeolpeol skrev 2024-11-14 21:56:44 följande:
    Dom slänger man ju, plocka bort dom redan i badrummet innan man tar den till köket, har man glömt någon bajsklutt i den plockas den bort i köket innan diskmaskinen startas. Då kastar man i skräpkorgen. Men vill du spara bajskluttarna så okej... Men tänk på att dessa bajskluttar är EJ diskade. Vill man spara som så plocka inte bort dom utan låt de följa med i disken. 

Varför nu någon skulle vilja spara på bajs
  • Anonym (Li)
    Anonym (R) skrev 2024-11-14 23:40:38 följande:
    Vad för ska förstås vara varför.
    Diskmedel och hett vatten har ju passerat genom bajskluttarna också och gjort dom ofarliga.
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-15 01:25:31 följande:
    Diskmedel och hett vatten har ju passerat genom bajskluttarna också och gjort dom ofarliga.
    Du har fortfarande vetenskapen emot dig och gissar vilt.
  • Anonym (Li)
    Anonym skrev 2024-11-15 08:24:25 följande:
    Du har fortfarande vetenskapen emot dig och gissar vilt.
    Du gissar ännu mer hej vilt och styrd av känslor istället för fakta 
  • Anonym
    Anonym (Li) skrev 2024-11-15 09:20:36 följande:
    Du gissar ännu mer hej vilt och styrd av känslor istället för fakta 
    Känslor? Är du på riktigt? Jag ger väl fullkomligt fan i om du äter bajs?
    Diska på, för all del!
    Jag skulle inte minnas om jag såg dig äta bröllopstårta eller dö av bajsbakterier efter 30 sekunder.

Jag stör mig lite på att du helt och hållet saknar läsförståelse och aldrig svarar men i övrigt finns här inga som helst spår av känslor.

Det gläder mig dock att du i alla fall för första gången bemöter det jag skriver och förklarar att jo, bakterier och vetenskap funkar så - och så eftersom jag "gissar ännu mer".
    RIKTIGT bra läsförståelse och argument den här gången!
Svar på tråden Kan ni diska saker från badrummet i diskmaskinen, toaborsten, toaring, sil från golvbrunnen osv?