• Anonym (Rädd)

Tjejen springer på toa direkt efter sex. Bör jag vara orolig?

Jag är 25 och min tjej sedan 2 år är 28. Vi kör metoden avbrutet. Senaste månaden har tjejen sprungit på toa npn minut efter sex och är där jättelänge. Jag har hört skräckhistorier om tjejer som inseminerar sig själva med sperman och nu har jag skrämt upp mig själv. En vän till mig påstår att två kvinnor lurat honom genom att inseminera sig själva (vet inte hur han vet detta med säkerhet).

Vad tror ni, kan man bli gravid på det sättet, hur vanligt är det att folk gör så?

Hon har inte visat några tecken på att vara opålitlig annars...

• Svar på tråden Tjejen springer på toa direkt efter sex. Bör jag vara orolig?
  • Anonym (Rädd)

Tillägg: jag är ok om hon skulle bli gravid om avbrutet skulle faila men vill inte bli lurad. 

• Anonym (Snark)

Vill du inte ha barn skyddar du dig ! Punkt. Svårare än så är det inte , det är ditt ansvar , enbart ditt.

För övrigt går jag alltid på toa efter sex, man vill ju inte har urinvägsinfektion.

• Anonym (Mioshoying)
    Anonym (Snark) skrev 2024-11-07 10:38:42 följande:

Vill du inte ha barn skyddar du dig ! Punkt. Svårare än så är det inte , det är ditt ansvar , enbart ditt.

För övrigt går jag alltid på toa efter sex, man vill ju inte har urinvägsinfektion.

Ja, en kvinna har aldrig något med barnskaffande att göra!
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Snark) skrev 2024-11-07 10:38:42 följande:

Men hon är där jättelänge! hon brukade inte vara det innan även om hon kissade efter sex
  • Anonym (Snark)
    Anonym (Mioshoying) skrev 2024-11-07 10:40:09 följande:
    Ja, en kvinna har aldrig något med barnskaffande att göra!
    Jo men vill hon inte ha barn är det upp till henne att skydda sig och lika med mannen. Det är trots allt inte ovanligt med kvinnor som slutar skydda sig . Tyvärr 
  • Anonym (Johannes)

Om du är rädd för att du blir lurad så använd kondom . Det finns inget annat svar på den frågan

Om du är okej med en graviditet så förstår jag iens frågan? Vill du ha barn eller inte? 

• Anonym (Em)

Tycker att det är konstigt att vara tillsammans med någon som man inte litar mer på än så.

Själv kissar jag efter sex för att undvika urinvägsinfektion. I vissa perioder är det viktigare än i andra (om jag redan har lite symtom). Är jag inte kissnödig kan det ta en stund.

• Anonym (Mioshoying)
    Anonym (Snark) skrev 2024-11-07 10:44:40 följande:
    Jo men vill hon inte ha barn är det upp till henne att skydda sig och lika med mannen. Det är trots allt inte ovanligt med kvinnor som slutar skydda sig . Tyvärr 
    Ok. Klockan 10.38 var den potentiella graviditeten enbart ts ansvar.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Snark) skrev 2024-11-07 10:44:40 följande:
    Vi kör avvrutet på bådas initativ. Min rädsla handlar inte om att jag är rädd för barn. Vi är ok om det råkar hända öven om jag helst väntar ett par år. Min rädsla handlar om att hon inseminerar sig själv
  • Anonym (En tanke)

jag har hört att tjejer bör gå och kissa efter sex för att minimera risken för urinvägsinfektion. Hur länge är det? Kan det kännas som jätte länge för du skrämt upp dig? Vet du om hon kommer under sexet? Annars kanske hon avslutar inne på toaletten

Svar på tråden Tjejen springer på toa direkt efter sex. Bör jag vara orolig?