Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Tjejen springer på toa direkt efter sex. Bör jag vara orolig?

Jag är 25 och min tjej sedan 2 år är 28. Vi kör metoden avbrutet. Senaste månaden har tjejen sprungit på toa npn minut efter sex och är där jättelänge. Jag har hört skräckhistorier om tjejer som inseminerar sig själva med sperman och nu har jag skrämt upp mig själv. En vän till mig påstår att två kvinnor lurat honom genom att inseminera sig själva (vet inte hur han vet detta med säkerhet).

Vad tror ni, kan man bli gravid på det sättet, hur vanligt är det att folk gör så?

Hon har inte visat några tecken på att vara opålitlig annars...

• Svar på tråden Tjejen springer på toa direkt efter sex. Bör jag vara orolig?
  • Anonym (Rädd)

Tillägg: jag är ok om hon skulle bli gravid om avbrutet skulle faila men vill inte bli lurad. 

• Anonym (Rädd)
    Anonym (Snark) skrev 2024-11-07 10:38:42 följande:

Vill du inte ha barn skyddar du dig ! Punkt. Svårare än så är det inte , det är ditt ansvar , enbart ditt.

För övrigt går jag alltid på toa efter sex, man vill ju inte har urinvägsinfektion.

Men hon är där jättelänge! hon brukade inte vara det innan även om hon kissade efter sex
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Snark) skrev 2024-11-07 10:44:40 följande:
    Jo men vill hon inte ha barn är det upp till henne att skydda sig och lika med mannen. Det är trots allt inte ovanligt med kvinnor som slutar skydda sig . Tyvärr 
    Vi kör avvrutet på bådas initativ. Min rädsla handlar inte om att jag är rädd för barn. Vi är ok om det råkar hända öven om jag helst väntar ett par år. Min rädsla handlar om att hon inseminerar sig själv
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (ggkl) skrev 2024-11-07 11:05:03 följande:

Hon kanske tvättar bort sperman och oroar sig för försatsen som kan komma redan innan du kommer. Jag brukade skölja ur underlivet med vatten, trots att jag vet att man egentligen inte ska, när vi körde avbrutet. Efter ett år blev jag ändå gravid.

Trots helt korrekt avbrutet? Det är en ganska  säker metod om man gör rätt, 96% säker om det är "perfect use". Feökällorna är t.ex inte dra ut i tid. Spermier i försatsen är det långtifrån alla män som har och de flesta har INTE det trors vad majoriteten tycks tro.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Eh) skrev 2024-11-07 11:01:17 följande:
    Du resonerar jättekonstigt. Om du är ok med att hon blir gravid så borde du vara ok med det oavsett metod. Sedan vore det så klart ärligare om hon pratade med dig, men det är ju konstigt om du inte vågar prata med henne om detta och istället går och misstror henne.

Vad tror du att hon gör där inne egentligen? Skrapar upp din sperma från kroppen, får in den i någon slags spruta och sedan kör upp den i underlivet? Det är väl bara att kolla sopkorgen på toa efteråt så ser du själv om det finns några tecken. Men mest låter detta som sjuka hjärnspöken.
    Vad skulle jag hitta i sopkorgen? Jag tänker att man isf använder händerna efter att ha skopat upp sperman
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (xxx) skrev 2024-11-07 10:53:54 följande:
    Och vad säger hon när du pratar om det?
    Dey är en ganska seriös anklagan som jag inte vill göra.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Johannes) skrev 2024-11-07 10:47:48 följande:

Om du är rädd för att du blir lurad så använd kondom . Det finns inget annat svar på den frågan

Om du är okej med en graviditet så förstår jag iens frågan? Vill du ha barn eller inte? 

Frågan är mer, hur vanligt är set att folk skopar upp sperma och inseminerar sig själva plus hur stor risk är det att bli gravid då.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-11-07 11:27:12 följande:

Använd kondom. Avbrutet ä dömt att misslyckas. Ja du?? Du vill inte fråga. Behöver väl inte ha så livlig fantasi för att gissa att hon kissar och tvättar sig. Fräscha till sig. Hon kanske använder den nya efter-sex tampongen för att suga upp diverse kroppsvätskor. Eller så onanerar hon för hon fick ingen orgasm under ert sex. Vill du ha fler förslag?

En myt att avbrytet är så osäkert. Perfekt användning är 96% säker. Problemet är att majoriteten INTE använder metoden perfekt.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Molly) skrev 2024-11-07 17:18:15 följande:
    Nej, preventivmetoders procentuella siffror anges i par som använder metoden under ett år. 

Sen lät 96% i högsta laget för avbrutet, ts har inte visat på nån källa.
    shvic.org.au/for-you/contraception/withdrawal-method-pulling-out

Varsågod, källa. 96% med perfect use och 80% typical use.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (ggkl) skrev 2024-11-07 23:34:02 följande:
    Jag och mitt ex hade sex dagligen, 365 dagar per år. Räkna på det. Han drog definitivt ut i tid.
    De flesta män har inte spermier i försatsen. Ditt ex måste ha haft det eller inte kissat innan senaste orgasmen så det fanns spermier kvar i urinröret
  • Anonym (Rädd)
    cosinus skrev 2024-11-07 12:03:05 följande:

Vad händer om du ser till att sperman hamnar på ett sånt sätt att hon inte får med sig den på toa?

Om du ligger på rygg och hon rider dig och hoppar av precis innan lär det ju hamna på dig.

Om hon står på alla fyra och du står bakom och det hamnar på ryggen kan du ju ha papper redo och hjälpa henne där det är svårt att komma åt.

Det blir ju ett intressant test. Är hon lika länge på toa i de fallen fast hon inte har någon sperma med sig?

Toppenidé! Måste prova. Tack
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Kk) skrev 2024-11-08 11:54:28 följande:

Enda gångerna jag blivit gravid är när han sprutat i mig. Två ggr två barn. 

vi har vart ihop i 25 år och alltid kört med avbrutet. aldrig blivit gravid. Jag tror stenhårt på denna metod oavsett vad någon säger, och i de fallen någon blivit gravid har han inte dragit ut i tid. 

Alla har inte spermier i försatsen
Svar på tråden Tjejen springer på toa direkt efter sex. Bör jag vara orolig?