Ska man lägga sig i ?
Hej, vad tråkigt att det blivit såhär för din dotter. Jag har haft en liknade situationen med min dotter när hon började fyran. Helt plötsligt fick hon inte vara med i gänget längre, var själv på raster och blev aldrig frågad efter skolan. Sen såg hon de andra göra roliga grejer tillsammans på social medier. Det var en väldigt tung period. Hon kom ofta hem ledsen och det tärde mycket på självförtroendet. Hon funderade ofta på vad det var för fel på henne osv.
vi försökte att hon skulle bygga på andra vänskaper i klassen men då detta var en friskola så kom kompisarna frön olika håll geografiskt så det blev väldigt begränsat. Det hela slutade med att vi bytte skola nu när hon började femman och helt fantastiskt bra blev det! Nu kommer hon hem glad och har många kompisar. Hon säger själv att hon efter den här erfarenheten blivit noga med att ta med de som inte är med i gruppen så att alla får vara med iaf i skolan. Men verkligen jobbig situation det året vi var i det. Hoppas ni hittar lösningar. Det kan ju vända fort. Kanske ska hon vara försiktig med att ?jaga? efter att få vara med. Barn märker sånt och det kan bli ännu värre tänker jag. Bra att ha fritidsintressen så de har nåt annat att fokusera på o få kompisar där.