Hur sminkar man sig?
En tanke som du redan fått tips om är att gå in på tex Kicks eller en stor åhlens och be om hjälp.
håller helt med om att man lätt ser spackling ut med en för tjock foundation (gärna fel ton).
kan tipsa om Armani Silk. den Är tunn som silke och ger inte ett spacklat intryck.
be om hjälp att välja rätt nyans. På handryggen kan man ofta se om det är rätt ton.
jag har torr hud speciellt på vintern så en bra dagcream med spf använder jag alltid som bas.
jag har senaste åren antingen gjort lashlift på salong och några gånger också låtit göra ögonfransarna. Då behövs inget smink alls på ögonen.
om du går på salong kan de också forma och färga ögonbrynen vilket har stor effekt om man som du skriver vill se piggare ut.
jag kan bli blå under ögonen ibland och då är en röd conciler som läggs med pensel 🖌️ galet bra och sen en ljus conciler över. Trollar bort det blå/gröna helt.
är du sugen på snygga läppar så är grundtipset att se till att läpparna är mjuka, använd en läppenna och sen ett läppstift som är matt (eller en glansig gloss) om du gillar det bättre.