Inlägg från: Humorista |Visa alla inlägg
  • Humorista

20 månaders vill inte sluta amma

Mitt barn ammar och vill inte sluta. Jag vill egentligen inte heller sluta men behöver börja med en medicin som kräver det. 

jag har testat alla(!) tips jag har läst mig till förutom magnesiumspray på bröstet. 

jag behöver tips och hjälp. 

har testat ökad närhet, nappflaska, nya mysrutiner osv?
    barnet ammar nu en gång när jag kommer hem från jobbet och när barnet ska sova. Jag är själv om kvällarna så kan inte låta annan natta. 

någon med tips?

• Svar på tråden 20 månaders vill inte sluta amma
  • Humorista
    Luffymon skrev 2024-11-08 11:05:56 följande:

jag var i en liknande situation och blev ?räddad? av att barnet blev magsjukt och inte kunde amma utan att kräkas (det blev för mycket på en gång), så gav barnet vatten i nappflaska. prata med barnet om att ni behöver sluta amma och ge nappflaska. det kommer att vara npgra ledsna kvällar, men se om ni kan göra något annat mysigt istället, längre godnattsaga? Pch se till att barnet är mätt?

Har försökt prata, förläbga läggning med barnets favoritgosedjur och böcker, försökt erbjuda vatten, erbjuda varm mjölk, gett ordentligt med kvällsmat, men inget funkar :/ 

får väl hoppas på en magsjuka :?)  skämt o sido
  • Humorista
    Anonym (Hin Håle) skrev 2024-11-08 13:45:52 följande:

Vill inte sluta amma? 
    Lägg inte ansvaret på det lilla barnet, du är vuxen du sätter regler. Barnet kommer självklart inte att dö av svält om du står på dig att ammandet är över. 

Haha herregud. hur lägger jag över ansvaret på barnet för att jag ber om tips på metoder som kan underlätta för barnet att acceptera att amningen upphör? Jag förstår självklart att barnet inte dör av svält men det är inte hungern det handlar om, vilket jag hoppas att du förstår om du är förälder. Jag Vet mycket väl om att jag är vuxen och jag sätter regler, det tar inte bort att jag vill göra det mindre jobbigt för mitt barn att ta emot beslutet. 

Svar på tråden 20 månaders vill inte sluta amma