Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Min dotter menar att få är så fattiga som vi, stämmer det?

Ni är inte fattiga men lätt trångbodda.

Vi har en stor trea och när tonårsdottern har många kompisar över så känns det som att vi inte har nånstans att ta vägen. Önskar att man hade ett extra allrum att vara i.
    Dock skäms hon inte över att vi bor i en lätt sliten hr när alla andra har fina br. Det bryr sig ingen om säger hon, de vill bara ha nånstans att hänga och vårt hem står öppet.

• Anonym (S)
    Nu går hon inne i stan 2a ring. Inte en enda kompis som bor i lägenhet, ska det stå. 

inte ens BR. Jo en, med takterrass och nybyggd lyxvåning Skrattande

Nu får jag faktiskt lite svårt att tro på dig ts. Du menar att hon går i skola inne i stan och endast EN klasskompis bor i någon form av lgh? Utav ca 30 elever? Eh....känns föga troligt. Vilken skola skulle det vara undrar jag.
  • Anonym (S)
    Inte en enda kompis som bor i lägenhet, ska det stå. 

Ok, läste lite för snabbt ts, inte en enda kompis stod det. Fortfarande rätt otroligt om hon går inne i stan att just alla hennes kompisar bor i villa. Det är ju ändå ett gäng stan-barn som är spridda runt om på alla gymnasium här.
  • Anonym (S)
    Dottern är för övrigt väldigt sugen på lägenheten i Vasastan, gångavstånd till skolan

Går hon på VR månntro?

Varför har ni ens berättat om möjligheten till lgh i stan om ni inte har för avsikt att flytta på er? Som att be om problem tänker jag.
  • Anonym (S)

Kul! Jag bor intill VR men det var inte ett alternativ för vår tonåring.

• Anonym (S)

Det håller jag med om ts. Vi är också rätt öppna hemmavid.
    Den är säkert fin men vill ni komma ner lite i hyra kan ni säkert göra ett byte med någon i stan, som ej är nybygge dvs.

• Anonym (S)

Många byten är möjliga men ingen kommer att ha så låg hyra som 6 tkr.

Svar på tråden Min dotter menar att få är så fattiga som vi, stämmer det?