• Anonym (Man)

Kan någon snälla försöka hjälpa en hjärtekrossad kvinna!

Jag var tillsammans med en kvinna i tre år. Det var mitt första förhållande.

Innan vi blev ihop så var vi vänner. Hon fick känslor för mig och jag trodde att jag kände något för henne. Men efter ett tag så hade mina känslor lagt sig. Jag insåg att de inledande känslorna inte var kärlek utan snarare en slags kick över att hon ville ha mig. Att även jag kunde få en flickvän.

Jag tvingades inse att jag inte kände något för henne. Jag tyckte att detta var jättejobbigt och kände att jag hade lurat henne. Jag lät tiden gå och hoppades att jag skulle få känslor för henne. Men så blev det aldrig. Vi var sambos men jag smygrunkade i duschen istället för att ha sex med henne.

Till slut var det oundvikligt att det tog slut. Utan känslor från båda håll finns det ingen grund för en relation.

Jag hoppas kunna känna något för en kvinna i framtiden och då kunna bli ihop med henne. Det går inte så bra tyvärr. Det är endast två kvinnor som jag känt något på riktigt för de senaste 15 åren men de är upptagna, tyvärr?

• Anonym (Man)
    Anonym (Hjärtekrossad) skrev 2024-11-09 10:40:03 följande:
    Tack för ditt svar!

Mitt ex var ganska på i början, det var han som sa att han var kär först, frågade chans osv. Därför är det extra svårt att hantera. Han levde tidigare i en kärlekslös relation och hade inga känslor för henne. Hsn har berättat att hans känslospektrum ser annorlunda ut och att han har svårt att få djupare känslor för någon. Sex har vi haft, ja, allt som par har.

Hoppas du kommer träffa någon en dag som du känner något för!
    Tack själv för att du delar med dig så att vi kan försöka hjälpa.

Ditt ex har alltså levt i en kärlekslös relation som tog slut. Sedan blev han kär i dig och ni blev ihop. Men hans kärlek dog. Det är väldigt sorgligt men man kan tyvärr inte styra över sina känslor.

Att han tycker att detta är jobbigt visas av det faktum att han grät. Som du själv var inne på så krävs det i allmänhet väldigt mycket för att en man ska gråta. Det innebär även att om en man väl gråter så är det en omtumlande upplevelse. Man har hållit mycket inom sig men tvingas konfrontera sina känslor. För mig går det vanligtvis flera år mellan de tillfällen då jag gråter men det brukar leda till nya insikter när det faktiskt sker. Så det låter troligt att ditt ex som inte gråtit på 12 år tvivlade på sina känslor men efter att ha gråtit insåg att han faktiskt inte älskade dig.

Tiden läker alla sår, även om det inte känns så nu när det är som mest intensivt.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sailor) skrev 2024-11-09 12:01:11 följande:

Har han träffat någon annan är en tanke som seglar upp ? 

Så kan det givetvis vara, men det behöver inte vara så.

Jag hade ingen annan kvinna på gång när jag gjorde slut med mitt ex. Men av olika anledningar så ville jag hellre vara singel än ihop med henne.

Jag pratade med en psykolog bland annat om relationer och min nya livssituation. Det var väldigt värdefullt.

Än idag har jag inte träffat någon ny då jag inte har fått känslor för någon ledig kvinna.
Svar på tråden Kan någon snälla försöka hjälpa en hjärtekrossad kvinna!