Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Mäns värde på "köttmarknaden"

Anonym (Förklara) skrev 2024-11-10 00:05:24 följande:
    Vad för trådar? 

Det här är erfarenheter jag har från livet i stort. Det är dessa kommentarer män o kvinnor får om det är på fikarasten, skolan, festen eller där man råkar diskutera dejting. Då har jag hört att man gärna går in på nämnda spår. Gjort mig nyfiken till varför kvinnor o män behandlas så olika i den här frågan. 
    Och vad säger de när du påpekar det?
  • Anonym (M)
    Anonym (Jodå) skrev 2024-11-10 08:23:28 följande:
    Fast detta är ett faktum, hur mycket än det ska bortförklaras. Inte alltid såklart, men i stora drag har du en valid poäng som dom flesta har svårt att bemöta konkret.

Det läggs fram som att det är kvinnans fel. 

Att det är fel att kvinnor själv får välja vem de ska ligga med och vem de ska ha en relation med. Samt att alla kvinnor kan få vem de vill, vilket inte stämmer. 

• Anonym (M)
    Anonym (Jodå) skrev 2024-11-10 09:16:57 följande:
    Hur framgår det att det är kvinnans fel? Det är bara en spaning som iaf jag är benägen att hålla med om. Som att män generellt är starkare än kvinnor. Det är ingens fel.

TS skriver ju att kvinnor väljer fel, att de inte väljer efter personlighet, utan män som ser bra ut och som har pengar. Han tycker att kvinnor gör fel. Varför tror du att han startat denna tråd? 
    Anonym (Jodå) skrev 2024-11-10 09:16:57 följande:
    Hur framgår det att det är kvinnans fel? Det är bara en spaning som iaf jag är benägen att hålla med om. Som att män generellt är starkare än kvinnor. Det är ingens fel.
  • Anonym (M)
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-10 16:08:10 följande:
    ...och hur ska kvinnor lära känna män och deras personlighet utan att träffas och snacka tänkte du?

Varför skulle de inte träffas? 

Det är du som tycker att dejter ska vara så dyra att vissa inte har råd. Men alla har råd med en promenad eller en liten fika. Och killen måste inte bjuda. 

Svar på tråden Mäns värde på "köttmarknaden"