Bli fysiskt sjuk av stress?
Jag har plötsligt blivit sjuk en gång i månaden och blir ganska kraftigt sjuk med hög feber etc medan resterande familjemedlemmar endast blir förkylda. Tidigare sällan varit sjuk. Jag undrar om stress kan på verka immunförsvaret?
Jag har det mycket på jobbet, mycket hemma då jag har en 1.5 åring och 3 åring båda otroligt intensiva, jag har en mamma som jag umgås med flera gånger i veckan men som har fått trippelnegativ bröstcancer, moster som snart kommer gå bort och mitt yngsta barn väntar på operation för två saker vilket oroar och stressar mig varje dag. Har vabbat mer än hon fått i förskolan senaste två månaderna. Därtill har vi det ganska ansträngt ekonomiskt just nu och letar bostad då vi precis sålt våran lägenhet. Idag var första gången på flera månader där jag varit själv några timmar utan att behöva göra någonting.
Så min fråga är, kan denna stress i vardagen göra att jag plötsligt blir sjuk oftare? Jag känner ofta huvudvärk även när jag inte är sjuk och en känsla av att hjärnan skakar till. Eller är det bara otur att det går mycket just nu?