• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Zozoi
    Anonym (E) skrev 2024-12-29 22:13:41 följande:

Hur går de för er andra som är nära BIM eller precis vid BIM? Sista dagarna på året nu så det kanske inte är så många kvar. 
    Tänker vad har ni för symtom (om ni har några)  ❤️

Som jag skrev igår tror jag det var, jag har inga direkta symtom alls egentligen och ingen pms alls. Har inte haft ont i brösten som jag brukar få innan mens.

Varit extremt trött senaste 3 dagarna, vet inte om det bara är en eftersläng efter allt julfirande och allt socialt som varit. Har känt mig helt dränerad. Men förövrigt egentligen ingenting, vet inte vad jag ska tro.

Hur mår du? ❤️
  • Bellascorpi

Hej, hoppar in här! Haft oregelbunden mens i ett par månader pga stress och andra faktorer. Hade ett svagt positiv på julafton som jag trodde var ett falskt positivt. Men har nu fått en ?gravid? på clearing blues digitala! 

symtomen jag haft är illamående, sura uppstötningar samt att brösten sticks och är känsliga 

• Zozoi
    Bellascorpi skrev 2024-12-29 23:41:43 följande:

Hej, hoppar in här! Haft oregelbunden mens i ett par månader pga stress och andra faktorer. Hade ett svagt positiv på julafton som jag trodde var ett falskt positivt. Men har nu fått en ?gravid? på clearing blues digitala! 

symtomen jag haft är illamående, sura uppstötningar samt att brösten sticks och är känsliga 

Stort grattis till plusset! ☺️🙏
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Bellascorpi skrev 2024-12-29 23:41:43 följande:

Åååå grattis!!!
  • Addy99

Nä hörrni. BIM+1 idag och ingen mens. Tempen upp. Men blankt test här på morgonen 😔 så nu känns det faktiskt helt kört. 

• NassaNisse

Här äl+13 inte tagit test idag 
    men haft lite menskänningar sen igår, så snart kommer väl tanten, det är väl som det är, bara ta nya tag sen! 😁

• mo4s

Någon som har fått Utrogestan (Progesteron, Vaginalkapsel) utskriven?

Jag hade bokat tid för ett tidigt vul idag, vecka 6+1 och allt såg bra ut. (Hade ett mf i oktober.)

Men gynekologen renommerade att jag skulle ta dessa kapslar fram till vecka 10. 

Inte hört om det eller tagit vid tidigare graviditet. Bokade vul privat så det är inte hos min barnmorska. Är det vanligt att man tar dessa? 

• Anonym (Önskanomnr6)
    mo4s skrev 2024-12-30 08:54:05 följande:

Jag hade bokat tid för ett tidigt vul idag, vecka 6+1 och allt såg bra ut. (Hade ett mf i oktober.)

Inte hört om det eller tagit vid tidigare graviditet. Bokade vul privat så det är inte hos min barnmorska. Är det vanligt att man tar dessa? 

Det är nog inte "vanligt". Men om man haft missfall så kan man bli hjälpt av progestoron.  Därav får du nog dessa, som en skjuts på vägen 💕
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-12-29 19:59:58 följande:
    Det kom ett nytt dipp idag på tempen, men fortfarande över coverline. Men det gick som jag förväntade mig. Ett negativt resultat. Får se när mensen dyker upp helt enkelt .Testar igen om ett par dagar i fall menaen intw dyker upp :) 🙂 

Min kurva ser ut så här än så länge. Gick upp lite igen vid dagens temp. 
    Någon gång har lutealfasen varit på 6 dagar( Senast nu i september), 10 dagar, 11 dagar, 13 dagar. Den varierar. Känner i tjejmagen hur det drar och spänner. Det har gjort så i många dagar nu. Känt av lätt molandevärk, men i vanliga fall ökar den i smärtgrad för varje dag, ju närmre jag kommer mensen. Men det är likadant hela tiden. Det har varit så nu i flera dagar. Jag får helt enkelt bara vänta ut att mensen ska komma någon gång :) Jag är på CD 37 idag.
  • Anonym (Åvt)
    mo4s skrev 2024-12-30 08:54:05 följande:

Det är supervanligt utomlands att få det ☺️ vilken region bor du i? Jag har försökt få tag i en klinik som vill hjälpa mig med progesteron.