Anonym (Mt) skrev 2024-12-05 20:47:13 följande:
Jag har också känt mig väldigt ensam i det och hatr också upplevt att han "känner efter om han är sugen". Vi kär på med omgång 12 här nu. Jag har dock försökt att prata med honom och förklarat mycket hur jag känner vilket jag tyckt har hjälpt. Men det är ju inte så att de är i samma hormonkarusell som vi är i under en cykel, eller dom som går och känner efter och väntar på om det känns annorlunda eller inte, så han tycker nog att jag är lite överdriven ändå.
Har du valt att dela med dig till någon närstående att ni försöker?
Tack för att du delar med dig! ❤️ Jag tror inte att jag pratat tillräckligt med min partner om det, eller så har han bara för svårt att sätta sig in i min situation. Det är ju som du säger inte bara psykiskt utan också en hormonell berg- och dalbana för oss. Jag har inte ens nämnt alla kostnader jag lagt ner på för vitaminer eller tester för honom, för jag vet att han skulle tycka att det var lika okej att vänta ut mensen exempelvis. Men det blir ändå en känsla av orättvisa för mig, som att vi investerar olika mycket i den här resan framförallt känslomässigt. Jag gör det för oss båda och för vår möjlighet att bilda familj, och han har mage att KäNnA eFTeR och säga nej till att bidra med sitt bare minimum för att det ska vara möjligt, haha.
I övrigt är jag nog relativt öppen med min omgivning om att vi försöker, men det är inte så att jag beskriver alla dessa tankar. Jag skjuter nog undan dem istället, tyvärr.