• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-17 07:47:48 följande:
    Men den blev ju bekräftad den 12 att jag fick ägglossning. Då stämmer inte den då?
    Nej, en app kan inte se det eftersom dina temper måste vara högre än de 6 senaste innan ägglossning är. Du har 2 temper som är nedanför coverlinen vilket i sin tur då inte går att bekräfta din ägglossning.
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    Aducia skrev 2024-12-17 07:56:49 följande:
    Nej, en app kan inte se det eftersom dina temper måste vara högre än de 6 senaste innan ägglossning är. Du har 2 temper som är nedanför coverlinen vilket i sin tur då inte går att bekräfta din ägglossning.
    Tillägg: Såvida inte appen går efter att alla dina temper är över coverline men de är inte det i detta fall.
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Björkskogen

Huvudvärk/migrän. Har sen jag slutade med piller fått huvudvärk under lutealfasen. Riktigt elakt ibland så att jag tror det är migrän det handlar om. Har aldrig haft migrän förut. 
    Det är som att det är hormonellt betingat. 
    Är det fler som har så här?  

• Björkskogen
    TrueResolution skrev 2024-12-16 21:11:53 följande:

Även om det är en vecka kvar till BIM idag är det nervösa ÄL-tester varje dag nu då kroppen 80% av månaderna brukar misslyckas med ägglossning första gången och sedan försöka igen utan lika lång förvarning andra gången. 

Ännu har jag inte fått något mer positivt ÄL-test eller stegring sedan förra veckans positiva vilket ändå ger hopp! Isåfall har vi prickat på myset bra och dessutom slipper man förlänga väntan till BIM. *ta-i-trä* 😮?💨😂 

hoppas hoppas en andra ägglossningsomgång håller sig borta denna månad & att man kan få ett plus på BIM till lillejul 🙏🏻

Hur går det för er andra? 
    Ni som har BIM kring jul, ska ni testa tidigt eller vänta och eventuellt få överraskning eller besvikelse på julafton? 😊 
    Samt ni som HAR plussat, när började ni känna av att det var något annorlunda? 

börjar faktiskt bli riktigt nervös denna gången 🙈

Bim 26-27e. Tänker absolut testa på julaftonsmorgon, är på äl+12 då. Kommer inte testa före julafton. 
    Blir det negativt har man ändå så mycket annat att tänka på på julafton att man inte hinner tänka på det för mycke. 
    Kan ju bli en fantastisk julafton oxå om man plussar 😍 
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Björkskogen skrev 2024-12-17 08:20:37 följande:

Huvudvärk/migrän. Har sen jag slutade med piller fått huvudvärk under lutealfasen. Riktigt elakt ibland så att jag tror det är migrän det handlar om. Har aldrig haft migrän förut. 
    Det är som att det är hormonellt betingat. 
    Är det fler som har så här?  

Jag har huvudvärk,  ganska rejält sådan. Definitivt hormonell mellan ÄL till mens. 
  • Anonym (S)
    Anonym (ML) skrev 2024-12-17 07:05:31 följande:

Hjälp mig 😣 Jag fick en nidblödning på ÄL +8 och testade positivt BIM-1 med graviditetskollens test. 

Köpte apotekets igår och testade på dagen och fick ett svagt sträck på BIM+2.

Tog ett till nu på morgonen BIM+3 och då syns det knappt, borde det inte bli starkare? Är det ett tidigt missfall på G eller hur ska jag tolka det? 🥺

Tyvärr har jag bara dåliga erfarenheten av när testerna blir ljusare, men det kan också vara Hook effekten.. prova att spä ut urinet med vatten och se om de blir starkare
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-17 07:58:03 följande:
    Tillägg: Såvida inte appen går efter att alla dina temper är över coverline men de är inte det i detta fall.
    Ok. Det är första månaden jag tempar och det kom upp en ruta om att ägglossningen var bekräftad den 12 dec för då var tempen runt 0.20 grader mer. Ibland är min lutealfas bara max 10 dagar pga oregelbunden mens. Men det tar såklart tid att lära sig hur detta fungerar. Så det kan faktiskt vara så att den sänkts för att mens är påväg. 

Den 12 sep var jag på vul då dem såg att jag höll på att ägglossa, bara 5-6 dagar efter det fick jag mens. Min mens varierar från 27-54 dagar 😂. 
  • Anonym (Tjejhej)

Hur tidigt vågar man ta ett test? Är på ÄL+8 idag. Har så ont i brösten, hoppas det är ett bra tecken.

• Nanathalie
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-17 09:30:24 följande:

Hur tidigt vågar man ta ett test? Är på ÄL+8 idag. Har så ont i brösten, hoppas det är ett bra tecken.

Jag testar från äl+7 pga adhdhjärna med noll tålamod...😂 testa!
  • Nanathalie
    TrueResolution skrev 2024-12-16 21:11:53 följande:

Även om det är en vecka kvar till BIM idag är det nervösa ÄL-tester varje dag nu då kroppen 80% av månaderna brukar misslyckas med ägglossning första gången och sedan försöka igen utan lika lång förvarning andra gången. 

Ännu har jag inte fått något mer positivt ÄL-test eller stegring sedan förra veckans positiva vilket ändå ger hopp! Isåfall har vi prickat på myset bra och dessutom slipper man förlänga väntan till BIM. *ta-i-trä* 😮?💨😂 

hoppas hoppas en andra ägglossningsomgång håller sig borta denna månad & att man kan få ett plus på BIM till lillejul 🙏🏻

Hur går det för er andra? 
    Ni som har BIM kring jul, ska ni testa tidigt eller vänta och eventuellt få överraskning eller besvikelse på julafton? 😊 
    Samt ni som HAR plussat, när började ni känna av att det var något annorlunda? 

börjar faktiskt bli riktigt nervös denna gången 🙈

Jag är på äl+14 på julafton och kommer testa från äl+8 pga 0 tålamod..
Svar på tråden BIM december