Inlägg från: Anonym (Kränkt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kränkt)

Min mans brors fru tror inte att min man är pappa

Min mans bror och fru var på middag hos oss igår. 

Vårt barn är 3 år och jag träffade min man ca 10 månader innan vårt barn kom. Jag blev med andra ord gravid vid första ägglossningen. Min mans brors syster håller fortfarande på och tvivlar på om min man verkligen är pappa till barnet?. 

Om jag inte kunde varit gravid redan när jag träffa honom och allt möjligt? jag hade inte legat med någon innan honom på 6 månader? 

Hon saknar totalt spärrar utan frågar detta igen. Vårt barn är så lik min man, både till utseendet och till sättet. Vi har aldrig gjort ett faderskapstest. Kan inte se någon poäng med det heller förutom att trycka upp det i ansiktet mot den där hemska människan så man slipper höra detta. 

Men är folk helt sjuka i huvudet? Min man har inga pengar, det är jag ska har mest sparpengar och högst lön så hon kan inte säga att jag hittat på att barnet är hans för att få tillgång till hans pengar eller något? 

Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Min mans brors fru tror inte att min man är pappa
  • Anonym (Kränkt)
    Anonym (Juli) skrev 2024-11-10 21:01:19 följande:

Vad gör har du och din man och hans bror svarat hittills när hon sagt så? 

Ja dom är typ tysta och min man kan börja duka av eller går och hämtar/lämnar något i kylskåpet. Sedan säger han till mig att hon är sådär, att ingen förstår varför hans bror är tillsammans med henne. 
  • Anonym (Kränkt)
    Anonym (Juli) skrev 2024-11-10 21:37:46 följande:

Om hon är allmänt knepig så kan det kanske vara värt att göra ett faderskapstest. Inget annat lär få tyst på henne. 

Det som är utmanande med det tror jag är att hon skulle undra varför vi gör ett faderskapstest så långt senare? att var vi ändå inte säkra? 
  • Anonym (Kränkt)
    Maac skrev 2024-11-10 23:50:11 följande:

Nämen du säger väl till henne ordentligt? 

"Jag fattar inte varför du vill tjata om detta. Han är pappan, jag vet väl vem jag har legat med"

Fortsätter hon så säger du "ärligt talat, det här är löjligt, sitta här och anklaga mig för att ljuga. Det är obekvämt och igen uppskattar det"

Har lust att säga till henne att man dömer andra efter sig själv. Att bara för att hon verkar legat med massor samtidigt som hon var tillsammans med sin man så betyder det inte att alla andra gör likadant men att dom kanske borde göra ett faderskapstest på sina ungar?. 
  • Anonym (Kränkt)
    Anonym (Gränslöst) skrev 2024-11-11 00:37:12 följande:

Du behöver inte bevisa något för dem. Du har sagt hur det ligger till och det räcker, att de fortsätter ta upp samma sak om och om igen är gränslöst beteende. 

Borde väl räknas som gränslöst redan vid första tillfället? om det inte hade varit med glimten i ögat 
  • Anonym (Kränkt)
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-12 00:51:44 följande:

Man undrar ju hur hon tänker. Vill hon sätta tvivel mellan dig och din man. Verkar hon svartsjuk/avundsjuk mot dig eller är det enbart detta hon håller på med?

Det i många i min killes familj som inte tål henne. Min kille har även svårt att bjuda in som bror utan att även bjuda in henne. Min kille vill inte heller att det ska bli bråk, inte första gången hon beter sig konstigt på familjetillställningar 
  • Anonym (Kränkt)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-12 04:10:36 följande:

Som flera redan har frågat, måste ni umgås med henne? Bröderna kan väl träffas ändå. 

Jag hade sagt ifrån redan första gången. Hon låter totalt gränslös. Skit i henne och bjud inte hem henne mer. Tänk också på er son. Han börjar förstå vad som sägs! 

Min kille har svårt att bjuda in sin bror utan att han för ta med sin fru. Och min kille vill att jag ska lära känna hans bror. 
  • Anonym (Kränkt)
    Goneril skrev 2024-11-12 15:45:31 följande:
    Det handlar inte om "min logik" utan det som lagen definierar som förtal, att framställa någon i dålig dager eller att sprida vahedrsnde uppgifter. En fråga i ett sällskap har jag svårt att den skulle kunna hamna under den rubriken. Läs på själv, vet jag! 
    Hon har ju inte bara sagt detta till oss. Hela släkten har hört henne prata om detta. Bara på barnets pappas sida är det 10 kusiner nu till vårt barn. Dom barnen är lite äldre och har också hört detta? 
Svar på tråden Min mans brors fru tror inte att min man är pappa