Inlägg från: Anonym (Borrelia?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Borrelia?)

Mitt barn haltar

Kolla så att det inte är borrelia, det verkar vara supersvårt för allmänläkare att upptäcka om det sitter på något konstigt ställe. Jag fick på tån en sommar, fick tillslut gå privat till en ortoped eftersom olika VC kunde ej lista ut vad det var. "Mysteriet" tog den privata ortopeden 10 minuter... Såg ingen fästing innan -men de kan vara rätt små och trilla bort innan man upptäckt dem. Om man inte behandlar borrelian kan man få massa olika problem. 

• Anonym (Borrelia?)

Kolla om ni kan få ett nytt borrelia prov (ibland har kroppen inte hunnit utveckla antikroppar, tror det kan ta upp till 8 veckor)alt om nikan få testa att behandla mot det ändå mot att ni lovar att sluta springa till akuten. 

Men i övrigt så vill jag skicka med att det finns privata läkare som är anslutna till olika regioner där man kan boka tid snabbt (typ samma vecka, ibland samma dag) istället för att vänta på olika remisser. Det är kostnadsfritt om man går till privat klinik som är ansluten till ens region. För barn kanske det till och med är kostnadsfritt för klinker anslutna till andra regioner (?) alt kan vårdgarantienheten inom ens egen region låta en använda andra regioners avtal (ring och hör efter! De brukar vara trevliga och kreativa). Journalkopior kan man sen få per mail om man behöver visa provsvar etc. Ibland är det också värt att ta privat läkare fast man behöver betala själv, om man tänker på vabb eller bara minskat lidande. 

Svar på tråden Mitt barn haltar