• Anonym (F)

Tycker ni jag är dålig på att höra av mig?

Nej, ni skriver alldeles lagom ofta. Förklara för henne (igen) att du har fullt upp på jobbet så sms-kontakt får vänta till kvällen när du har tid.

Ursäkta, men detta skulle för mig vara en röd flagga om jag var kille. Hon är sjukt krävande och oförstående.

• Anonym (F)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 11:43:20 följande:

Det finns inget rätt eller fel utan handlar om att få sina behov tillfredsställda i en relation. Det låter inte som att du har tid att ge din partner det hon behöver. Jag hade inte heller nöjt mig med det där.

Seriöst..? Killen skriver varje dag de inte ses, långa meddelanden dessutom, och det räcker inte?? Medan han förväntas svara på skittråkiga sms om hur dagen går, fast han är upptagen på jobbet.

Märks att det finns olika typer av kvinnor... Jag kan lätt gå utan kontakt i flera dagar utan problem.
  • Anonym (F)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 12:01:12 följande:
    Är ju det jag skriver, att olika kvinnor har olika behov. Inget konstigt med det utan man får hitta sin match. Jag vill ha svar och kontakt när jag är nyförälskad. 
    Jo, men det är skillnad på att ha behov och att vara krävande. Oavsett ens egna behov så känns det snudd på omoget att reagera som ts tjej. Man kan inte få allt man vill, och man bör också tänka på om ens förväntningar är rimliga.
  • Anonym (F)
    Internetpirat skrev 2024-11-11 11:56:02 följande:
    Är du verkligen kär i personen om du kan gå flera dagar utan kontakt?
    Självklart. Även om jag älskar en person djupt så anser jag att man kan ha olika förutsättningar i livet, att man inte behöver kväva varandra på det sättet som beskrivs och att relationen mår bra ändå. Man måste respektera även den andras behov och hitta en mellannivå. Och om man dessutom bor ihop så behöver man knappt höra av sig alls, man ses ju dagligen ändå.
  • Anonym (F)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 12:49:56 följande:
    Jag tycker inte att det är att vara krävande utan helt normalt. Man ska inte skämmas över att ha behov eller känslor
    Skämmas behövs inte, men jag tycker ändå man måste fundera på om ens förväntningar på en partner är rimliga eller inte.

Kan du vara mer specifik i hur du tänker, håller du 100 % med ts tjej om att han borde svara på oviktiga sms, även under arbetstid och att hon då har "rätt" att känna sig ignorerad? Hur ofta/snabbt tycker du man ska höra av sig?

Ts svarar ju ändå på kvällen, med långa meddelanden, de dagar som de inte ses. Det tycker jag är mer än man kan begära ändå.
  • Anonym (F)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 16:54:04 följande:
    Har inga tydliga krav utan det är mer en känsla. Är gift och får alltid svar inom några timmar. Inte för att han måste utan för att han faktiskt vill. Är han bortrest ringer vi alltid och säger godnatt, hade känts konstigt annars. 
    Jo men ts verkar göra så gott han kan. Han hör av sig på kvällen när han kommit hem och har landat i lugn och ro efter jobbet, då kommer också ganska långa svar tydligen. Så inom några timmar, kanske inte alltid, men iaf inom några timmar efter att han kommit hem. Jag tror också det är skillnad på om man bor ihop eller inte, då skulle man nog höra av sig snabbare om det är något, men då skickar man nog inte heller sånt som "hur går det på jobbet" och liknande.
  • Anonym (F)

Det jag menar är att de sms man skickar om man är sambo/gift antagligen är sånt som inte kan vänta till kvällen isf, eller att man skriver något gulligt, men är man upptagen på jobbet så är man. Då ska ens partner inte bli sur så klart.

Svar på tråden Tycker ni jag är dålig på att höra av mig?