• beli

Hur lyckas ni få barnen sova i deras säng?

Varför så bråttom?

Vår son låg i ett babynest mellan oss tills han var fem månader gammal. Babynestet låg alltså hela tiden i vår säng, flyttades inte på fem månader. När han fyllt fem månader fick han börja sova i en öppen spjälsäng bredvid vår säng, om det nu är det ni kallar bedside crib. Där låg han väl i ett halvår eller nåt.

• beli
    Anonym (Jessan) skrev 2024-12-18 23:51:31 följande:

Hej! Handlar om bl.a oro över att bebis sover just i vår säng, att täcke eller nåt råkar komma över honom under natten,nån råkar trots bra koll lägga över en arm osv(men vi har sjukt bra koll, har mycket skräck i bakhuvvet bara). Oron gör att jag hellre vill att han ligger i egen säng. Samt att själva kunna sova mer bekväm, det är skönt o kunna sträcka ut sig ordentligt o röra sig hursom.

Nyfiken hur gjorde du/ni under natten, när bebis skulle ammas(om du amma). Gick det bra att amma,han somna och du la ner honom i babynest utan att han vakna? Eller amma direkt med bebisbi babynest? Har inte funkat så för mig, fått jätteont i ryggen o skadat den.

Hur gjorde ni då ni flytta över honom till egen säng,var det samma där att du amma o sedan la ner honom i sängen utan att han vakna?

Jag hade problem med amningen från start, minns inte riktigt men ammade nog bara ibland dagtid och sen bröstpumpade jag var tredje timme dygnet runt. Slutade delamma efter sex veckor, det funkade helt enkelt inte. Så det problemet dök nog aldrig upp.
Svar på tråden Hur lyckas ni få barnen sova i deras säng?