• Anonym (Ann)

Har fått känslor för en yngre man…

Jag är en kvinna i 45-årsåldern som utvecklat känslor för en man som är 21 år yngre. Han är 24. 

Finns det någon här som har försökt sig på en relation med denna åldersskillnad? Hur artade det sig? 

• Svar på tråden Har fått känslor för en yngre man…
  • Anonym (Skillnad)

Utmaningen för kvinnor är ju att kvinnor inte är fertila så länge. Det brukar funka tills mannen är kanske typ 30. Sedan byter han ut kvinnan till någon jämnårig och skaffar barn. Så kör för stunden. 

• Anonym (Skillnad)

Jag har 18 års åldersskillnad i min relation. Men jag är kvinnan och han blir pappa nu igen vid 52. 

• Anonym (Ann)
    Anonym (Skillnad) skrev 2024-11-11 21:01:02 följande:

Utmaningen för kvinnor är ju att kvinnor inte är fertila så länge. Det brukar funka tills mannen är kanske typ 30. Sedan byter han ut kvinnan till någon jämnårig och skaffar barn. Så kör för stunden. 

Denna man vill inte ha barn och jag har redan barn. Är dock fortfarande fertil, och inte så lite heller. Så den biten hade nog inte varit ett problem ändå. 
  • Anonym (Granbarr)

Utmaningen är att du riskerar att bli "snuvad/lurad" på ett riktigt förhållande och bara blir en kk i väntan på att han växer upp och om bara nåt år vill ha familj med den söta 20-åringen från Tinder .. 

Akta så du inte står där med krossat hjärta och lång näsa om några månader 

• Anonym (Granbarr)
    Anonym (Ann) skrev 2024-11-11 21:07:43 följande:
    Denna man vill inte ha barn och jag har redan barn. Är dock fortfarande fertil, och inte så lite heller. Så den biten hade nog inte varit ett problem ändå. 
    Idag vill han inte ha barn ja. Men han är ung. Vad han vill om 1-3 år vet inte du och inte han.  Oerhört få unga män i den åldern vill ha barn. Många har ju liksom nyss slutat skolan och knappt flyttta hemifrån.
  • Anonym (Öpöpöp)

"You go girl"
    ska jag börja skriva i såna här trådar då ingen annan gör det. Man vill ju inte göra könskrigarfascisterna besvikna liksom. Det är ju därför de startar såna trådar.

• Anonym (Skillnad)
    Vi pratar om en kille som är 24?. Killar brukar inte vilja ha barn då utan dom både kan och vill vänta 
  • Fjäril kär
    Hur många 24-åriga killar känner du som har barn eller ens har bestämt sig i frågan?

Det är snarare ett icke-svar du inte ska lägga nån vikt i.  
  • Anonym (Ann)
    Fjäril kär skrev 2024-11-11 21:26:32 följande:
    Hur många 24-åriga killar känner du som har barn eller ens har bestämt sig i frågan?

Det är snarare ett icke-svar du inte ska lägga nån vikt i.  
    Anledningen till att jag tror honom är att han har Aspergers och att han inte anser att han skulle fungera särskilt väl som pappa utöver att han inte har någon sådan längtan heller. 
  • Anonym (Urk)
    Anonym (Ann) skrev 2024-11-11 21:31:42 följande:
    Anledningen till att jag tror honom är att han har Aspergers och att han inte anser att han skulle fungera särskilt väl som pappa utöver att han inte har någon sådan längtan heller. 
    Men herregud. Har du ingen självrespekt?
Svar på tråden Har fått känslor för en yngre man…