Jadå, livet löst! Vad nu?
Har svaret på det med men rimmar inte bra med hur allt ser ut i dagsläget. Vill gärna bli ekonomiskt fri och ha möjlighet att leva livet på mina villkor, men ju tidigare man vill ha det, desto svårare såklart.
Men tycker om simpla saker såsom långa vandringar i naturen, jakt, fiske och friluftsliv i allmänhet och gärna lite roadtrips och liknande till dessa ställena. Men med små barn, alla mina åtaganden, min frus åtagande osv blir det svårt i dagsläget att få in sånt överhuvudtaget och framförallt till en bra nivå och slutligen att ha en majoritet av den typen av aktiviteter i mitt liv kräver nästan att man är ekonomiskt oberoende om man vill ha ekonomiskt trygghet, bo bra osv.
Det verkar som att du fick barn tidigt eftersom du skriver att barnen är smarta osv, då är de typ i skolåldern? Inget fel med det, fick själv första väldigt tidigt. Så du var strax över 20 kanske? Eller iallafall under 25?
Men ja det är mycket man inte hinner med då och man har liksom aldrig fått vara vuxen utan barn. Det är mycket jag skulle velat göra som jag aldrig riktigt kunde göra som att t.ex resa (pratar inte om en veckas chartersemester utan verkligen resa och upptäcka världen), bo och jobba utomlands osv. Men förhoppningsvis hinner du med en del sen när barnen är vuxna om ni är klara med barn nu. Jag är 36 nu och väntar mitt fjärde barn precis när min äldsta har blivit vuxen så det dröjer väldigt länge innan jag har tid för mig själv på det sättet.