• Anonym (Anna)

Ärv pengar o hus

vi har ärvt ett hus värt ca 4 milj o pengar ca 7.5 milj i pengar. Vi inte Kunnat spara något genom åren själva mer än till vårt hus som nu är värt ca 3 milj o är snart betalt.

Kånns konstig då arvet inte var väntat. Kommer detta ändra vårt liv tänker jag? Har vi ekonomisk trygghet
     huset kommer vi ha kvar till en början o hyra ut. 

• Svar på tråden Ärv pengar o hus
  • Anonym (your call)

Det är ju upp till er om era liv förändras. Ni har fri vilja och kan göra som ni vill med dem. 

Jag ärvde ett hus värt runt 9 miljoner och 5 gånger så mycket in på kontot och det enda som förändrades i mitt liv var att mina föräldrar var döda, vilket iofs var en stor förändrig då jag bara var 19. Jag flyttade inte ens ut ur huset. 

• Anonym (Nja)

Inte smart att hyra ut tyvärr. Bestäm er för vilket hus ni vill bo i och sälj det andra.

• Anonym (Anna)

vi får 2000kr natten o det har redan genererat 150 000 iår. Ligger lugnt vid en sjö o det har skötts hur bra som helst. Bra inkomst för oss och värdet kommer nog inte gå ner på huset . Även om det slits känns det som bostäder på sikt går upp. Då tjänar vi på det varje år !

• EpicF
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-12 18:47:26 följande:

Inte smart att hyra ut tyvärr. Bestäm er för vilket hus ni vill bo i och sälj det andra.

Varför skulle inte det vara smart? 
  • Anonym (Nja)
    EpicF skrev 2024-11-13 18:48:31 följande:
    Och det är inte så överallt. Jag har hyrt ut i flera år och aldrig haft problem. 

För ts verkar det också fungera bra. 
    Kul för dig då. Risken finns. Om ts är villig att ta den risken så är det upp till hen.
  • EpicF
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-13 18:56:25 följande:
    Kul för dig då. Risken finns. Om ts är villig att ta den risken så är det upp till hen.
    Ja, man riskerar alltid att bli blåst på hyran. Men det är inte så ofta det händer. 
  • Anonym (Anna)

Vi hyr ut via bolag o har försäkringar därigenom . Ings konstigheter . de hyr någon vecka i taget o vi får 14000 för en vecka. 

• Anonym (a)

Jaha meningen med tråden är?

• Anonym (M)

Jag tycker ni gör en smart grej i och med att ni hyr ut. 

Betala av det sista på ert hus och njut av livet. 

Beroende på hur gamla ni är så ska ju pengarna räcka till ditten och datten genom åren samt att era eventuella barn kanske behöver en slant när de ska sätta bo.

Det ger en bra trygghet! 

• Egon den stora
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-12 18:47:26 följande:

Jag har hyrt ut i tio år,  pengarna räcker till drift och ränta och under tiden stiger värdet.  Är jag dum? 
Svar på tråden Ärv pengar o hus