Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Från monogami, till poly och tillbaka till monogami

Av erfarenhet vet jag att man inte löser bristen på sex med att ha mera sex. Utan man tar reda på varför lusten försvunnit och löser problemet utifrån det svaret.  Har hon tappat attraktionen, kärleken? Är det klimakteriet?  Vill hon slippa sex?  Nu har hon levt ett år med konsekvenserna av ert val att öppna upp och det har inte gett henne lusten tillbaka utan snarare verkar det som att det skapat ångest, svartsjuka och andra känslor. 
    Att lägga locket på och sluta ha sex med andra löser inte heller något mer än dämpar känslorna.  Men hur tänker ni lösa dessa nya problem som kommit upp? Nu får ni leva med konsekvenserna av ert val och det kommer inte bli lätt. Och då tänker jag mest på dom emotionella konsekvenserna.  

• Fjäril kär
    Anonym (Primetime) skrev 2024-11-13 12:27:36 följande:
    Jag vet inte riktigt då när vi pratat om det så har hon sagt saker likt "Är det verkligen så att alla vill ha en massa sex och om inte så är det något fel?"

Lite av inställningen att vi hade en massa sex tidigare och sen har det blivit mindre och mindre och om det inte kan vara naturligt?

Har svårt att svara något annat än att det kanske är så, men märker samtidigt att det inte är det "naturliga" för min del och därav är det svårt att utforska det närmre. För när vi väl har sex, så är det hur bra som helst och sen är det ungefär som om hon blir mätt på det ett tag innan det blir av igen.

Ja.. Jag vet ärligt talat inte och är lite tråkigt med att hon inte vill låta mig göra det hon pushade för, men samtidigt kan jag förstå det då jag hade tyckt att det var jobbigt om hon kom hem från en dejt, dock är mellantinget där vi inte har sex också jobbigt, men på ett mindre sätt som blir ett större problem i takt med att dagarna går.

För vill inte tjata mig till sex, men vill inte vara utan det heller och har provat allt mellan himmel och jord för att det ska bli mer av det, men utfallet har ändå blivit att hon är nöjd med 1 gång varannan månad ungefär och mer än så är i så fall för husfriden vilket ingen av oss vill
    Det låter ärligt talat som att hon inte kan/vill vara ärlig om varför hon inte vill ha mer sex än husfriden kräver av henne och det är inte schysst. 
    Att konstruera ett sexliv är inte svaret på hennes minskade lust. Och det har ni nu båda två upptäckt den hårda vägen. 
    Ni har en obehaglig men nödvändig uppgift framför er där ni måste ta itu med det verkliga problemet och lösningen måste innefatta din frus vilja att lösa hennes eget problem. 
Svar på tråden Från monogami, till poly och tillbaka till monogami