Dumpen
Vad menar du. Kunde Peter betala för att slippa bli publicerad?
Vad menar du. Kunde Peter betala för att slippa bli publicerad?
Problemet är nog att varken Patrik eller Sara har någon utbildning i att hantera såna här saker (rätta mej om jag har fel). Jag tycker i princip det dom gör är rätt. Som utsatt av en som liten så har jag inga sympatier alls för pedofiler. Jag hade gladeligen själv skurit kuken av honom långsamt med en slö, trubbig kniv som tack för alla åren han förstörde.
Avsiktligt eller inte så förtjänar alla män och kvinnor som stämmer träff med barn att avslöjas. Men att hängas ut offentligt för att sen avrättas av hela svenska folket känns inte lege artis. Det enda det resulterar i är att mannen och hans familj och anhörigas liv blir förstörda för alltid. Syftet med det här tillvägagångssättet kan ju inte vara annat än att göra så stor skada som möjligt. Mot pedofili hjälper det inte alls.
Jag hade hellre sett att dom hanterat det helt annorlunda. Gärna berättat om det på nätet, men låtit gäddan vara anonym för svenska folket. Lagt mer fokus på det som händer efter avslöjandet. Inte bara lämna dom med ett visitkort till impulskontrollen. Har man som affärsbuissnes att medvetet förstöra någons liv för det är det dom gör, både gäddans (som kanske förtjänar det) och alla runt omkring så är man skyldig att ha kunskap att hantera det som kommer efter.Jag som som sagt själv är ett riktigt offer för en pedofil och vet hur stor skada skada man får. Men aldrig att jag skulle önska hans barn eller fru skulle få ta straffet för det han gjort.