• undrandetjej123

Otrohet kan man gå vidare?

Hej! 

För ett halvår sedan fick jag redan på att min sambo varit otrogen mot mig två gånger. Jag hittade det helt och hållet själv av slump. Vi har fått i parterapi och jag har försökt att stanna kvar men det för väldigt ont. 

Till saken hör att han var otrogen på en julfest. Jag kopplar det helt och hållet till det när han nu har blivit inbjuden till en sådan. Jag vill inte och får panik. Jag tror han inte förstår vad jag menar. Är det dumt av mig att känna så? Kan inte hjälpa att jag kopplar det så. Eller är det han som är okänslig? Behöver verkligen höra från andra objektivt.

• Svar på tråden Otrohet kan man gå vidare?
  • Anonym (Kvinna ...)

För det första ts - nej, jag hade aldrig kunnat leva vidare med den mannen, varken glömma eller någonsin förlåta.

För det andra - har hört miljontals anledningar ursäkter och förklaringar till varför det hände men det din man körde med är i särklass den sämsta hittills. 

Det var nog inte nån engångs (flergångsgrej), låter mer som att hon är hans älskarinna. Eller i alla fall att han önskar att hon var det (eller mer?).

Julfesten är väl minsta problemet när det gäller just den kvinnan om hon inte är där. Men otrogen kommer han med största sannolikhet fortsätta vara eftersom du är kvar.

• undrandetjej123
    Lynx123 skrev 2024-11-14 18:47:05 följande:
    Ok så det var inte den här årliga festen som de träffades på?

Hur som helst så skulle jag ha väldigt svårt för att stanna.
    Nej det här är en annan fest med hans kompisar som jag ändå känner. Det andra hände på en julfest med jobbet. 

Nej, jag har svårt och se att det här kommer att fungera jag med. 
  • undrandetjej123
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-11-14 18:51:02 följande:

För det första ts - nej, jag hade aldrig kunnat leva vidare med den mannen, varken glömma eller någonsin förlåta.

För det andra - har hört miljontals anledningar ursäkter och förklaringar till varför det hände men det din man körde med är i särklass den sämsta hittills. 

Det var nog inte nån engångs (flergångsgrej), låter mer som att hon är hans älskarinna. Eller i alla fall att han önskar att hon var det (eller mer?).

Julfesten är väl minsta problemet när det gäller just den kvinnan om hon inte är där. Men otrogen kommer han med största sannolikhet fortsätta vara eftersom du är kvar.

Nej jag har varken glömt eller förlåtit. Jag är i nån slags limbo där jag egentligen bara överlever.

Jag har aldrig hört nån anledning/ursäkt tidigare så det är svårt att veta. 

Det var min tanke först där också, men logistiskt så träffas de inte mer än nån gång per år. Jag såg konversationen och jag fick inte den känslan att det var känslomässigt åtminstonde. Det var den konversationen som liksom avslöjade honom så han har inte visat nån friserad historia så här i efterhand.  

Otrogen finns det stor risk att han kommer fortsätta att vara. 
  • Anonym (She-wolf)

Du borde dumpa honom för att han tydligen är ett viljelöst våp som vem som helst kan snacka omkull.

Jag hade troligen haft mer respekt för en man som sa att han bara blev för kåt och ville knulla en extra hona innan han dör.

• Anonym (Göran)

JULFEST. 😔👎

Många år sedan nu 23 år sedan. 

min fru var otrogen på en julfest.

Har inte varit på julfest sedan 2019. Företagen är snåla. 

Julfester är tråkiga.  Folk blir fulla, snackar bara om jobbet, det blir pinsamma situationer och folk är otrogna. 

Det samma gäller många privata fester. 

Har spelat i ett hobbyband och har sett det mesta av det folk gör under sin berusning.  

varför gå på företagets julfest. Kollegorna är Inte några vänner. De flesta tycker man inte ens om. 

• Meddelande borttaget
  • undrandetjej123
    Anonym (She-wolf) skrev 2024-11-14 19:37:07 följande:

Du borde dumpa honom för att han tydligen är ett viljelöst våp som vem som helst kan snacka omkull.

Jag hade troligen haft mer respekt för en man som sa att han bara blev för kåt och ville knulla en extra hona innan han dör.

Ja du har en poäng där. Känns jävligt meningslöst. Inte värt ett skit men förstör exakt allt
  • undrandetjej123
    Anonym (Göran) skrev 2024-11-14 19:45:58 följande:

JULFEST. 😔👎

Många år sedan nu 23 år sedan. 

min fru var otrogen på en julfest.

Har inte varit på julfest sedan 2019. Företagen är snåla. 

Julfester är tråkiga.  Folk blir fulla, snackar bara om jobbet, det blir pinsamma situationer och folk är otrogna. 

Det samma gäller många privata fester. 

Har spelat i ett hobbyband och har sett det mesta av det folk gör under sin berusning.  

varför gå på företagets julfest. Kollegorna är Inte några vänner. De flesta tycker man inte ens om. 

Sjukt hur länge ett sånt svek sitter kvar ändå. Att man liksom är ärrad för livet.

Nej har aldrig tyckt att julfester är toppenkul. Känns som människor kan göra lite vad som helst på fyllan. Man tappar verkligen förnuftet. Men det är ingen ursäkt för att bete sig hur som helst. 

Nej håller med om företags julfester. Tycker inte heller om de flesta jobbet direkt.
  • undrandetjej123
    Anonym (Lovis) skrev 2024-11-14 19:49:18 följande:

Du har redan lämnat i tanken. Oavsett om ni har barn tillsammans eller inte så är det dags att lämna honom. Han respekterar dig inte nånstans.

Det har jag nog. Behöver nog en extra push bara. Vi har inte barn så det är inget problem på det sättet. Finns dock andra omständigheter som spelar lite in men det är inget som kommer vara för evigt. Kanske lämnar jag då. 
  • Anonym (Calli)
    undrandetjej123 skrev 2024-11-14 18:44:20 följande:
    Exakt så! Det faller väldigt hårt på att det hände två gånger. Jag kan inte köpa det heller.

Hans förklaring på det är att det hade gått väldigt lång tid sedan första gången och att de hade setts och inte ens pratat med varandra till att hon återigen betedde sig på det här sättet. Och han trodde att de båda var överens att de inte skulle bli så igen. 

Han skyller mycket på henne ja, nån typ av fokusförflyttning. Men jag är inte dum som inte förstår det.  Och oavsett så gör han ju ett val även om han nu inte var "drivande." Jag är däremot väldigt undrandes över varför han går på så hårt att det är så här det var. Han låter så övertygande att jag typ köper det och sen inte köper det. Då är jag verkligen ihop med en psykopat som kan ljuga så övertygande. 
    Talar av erfarenhet. Från att vara "den andra". Det kommer upprepa sig. Du måste välja om du vill stanna och leva med ovissheten eller gå rak ur denna relation. 
Svar på tråden Otrohet kan man gå vidare?