Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Blöder sönder mina trosor

Glöm vanliga förlossningsbindor, de är kassa. De är inte större än en vanlig nattbinda och absorberar typ inget. Det är min erfarenhet som också blöder rätt rejält ibland (har också pcos). Jag tröttnade också på att alltid läcka på natten (nattbindor är ett skämt, det rinner ju utanför där bak) så jag gick till apoteket och köpte förlossningsbindlr och det var bortkastade pengar. Värdelösa. Har nu köpt såna stora blöjor/bindor man har inne på förlossningen som typ ska fånga fostervattnet.

Så nu gör jag så här:

Svarta trosor.
    Nattbinda med vingar (använder det bara för vingarnas skull, finns inga vingar på ?förlossningsblöjan?).
    Ovanpå nattbindan sätter jag förlossningsblöjan.
    Svarta shorts.

Det räcker för mig men du kanske behöver lägga sängskydd på sängen också då det låter som att du nog blöder mer än mig.

På dagen mensdag 2 (då jag blöder mest) har jag också förlossningsblöjan, resten av dagarna har jag en som ser ut som en sån förlossningsbinda man får på bb (MYCKET bättre än de vanliga jag köpte på apoteket).

Det jag använder:
    - TENA comfort plus 46-pack (det finns ännu mer absorberande av samma typ i märket, finns även fixeringstrosor som ser till att hålla bindan på plats bra).
    - Abena light super 4 30-pack.

Svar på tråden Blöder sönder mina trosor