• Mrskos

Blöder sönder mina trosor

Tack till er som kommer med bra tips på vad man kan göra.
    Ska prova med tena bindor, förlossningsbindor och de där blöjorna.
    Det är inget problem när jag fäster dubbla bindor men det är just vid natten när jag ligger, rinner bak varje gång och sömnen blir förstörd, måste upp direkt och tvätta, byta trosor, lakan.
    Tampong tänker jag aldrig använda pga TSS. Nej tack.

• Mrskos
    Anonym (f) skrev 2024-11-16 13:12:53 följande:
    kanske TS som verkar vara emot all form av behandling
    Tyvärr Obestämd
  • Mrskos
    Hellishen skrev 2024-11-15 18:24:01 följande:

Du måste söka vård! Om du är färdig med att skaffa barn kan du be du få göra en ablation av livmoderslemhinnan. Blir så jävla upprörd att allting ska anses normalt bara för att man är kvinna!!!!

Helt orimligt att du ska lida så.

www.ds.se/patient-och-narstaende/infor-operation/kvinnoklinikens-operationer/novasure/

Jag har redan sökt för detta och de ville jag ska ta p-piller men kommer aldrig i livet mer att ta p-piller eller annat som mixtrar med hormonerna. Jag mådde bra förut, 2012 började med p-piller och gick upp SJU KG på 1 vecka. Kort efter började mina besvär jag har. Slutade med dem efter 1 månad och misstänker starkt att det är det som orsakat PCOS.
    Har enbart fått smärtstillande på recept som jag tar. Jag blöder mycket men inte så mycket att jag inte kan leva normalt. Jag har inte fått barn än men har planer på det inom snar framtid. 
    Jag har övervikt också nu och det gör min mens värre
  • Mrskos
    Anonym (K) skrev 2024-11-15 18:37:31 följande:

Vad är det som gör att du inte vill prova Cyklo-F? Jag hade samma problem i flera år och bara led hela tiden. Jag använde menskopp men inte ens det hjälpte när det kom en störtflod. Att vara på stranden eller badhus eller bara ha shorts var otänkbart. Cyklo-F förändrade livet för mig. 

Jag har provat förr och fick hemsk yrsel och synrubbningar samt hemsk diarré. 
    Därför är jag inte intresserad av några läkemedel eller hormonpreparat. Jag är enbart intresserad av tips, trixs och hacks man kan göra för att inte blöda igenom och förstöra lakan, trosor. Och ja, man kan tvätta lakan. Men jag orkar inte vakna 2-3 när jag ska upp 5.30, för att behöva lägga lakan och trosor i blött, renbädda och sen försöka somna om.
Svar på tråden Blöder sönder mina trosor