Chihuahua som biter
Köpte en lite äldre chihuahua som enligt säljaren skulle vara ovanligt lugn och trygg av sig. Hon är verkligen jättego mot oss i familjen men får fullständigt spel när det kommer folk och hälsar på, ja alla som inte bor i huset. Hon skäller oavbrutet och rusar mot dom, ingenting funkar som avledning, varken godis, bära iväg till ett annat rum hjälper, har prövat alla tips från duktiga hundcoacher men inget hjälper, hon ska helt enkelt ha ut folk ur huset, hon "muckar" liksom gräl nästan. Likadant utomhus. När barn är här och hälsar på är det samma skäll så jag får sätta på henne selen så hon inte rusar mot dem och så kastar dom godis till henne på golvet på tryggt avstånd, tillslut har hon tagit godiset och sedan går hon fram och nosar om dom håller fram handen för att i nästa sekund bita dom i handen. Barnen blir rädda för henne och nu har jag fått nog. Jag orkar inte mer och hur ska jag kunna sälja henne till någon när hon är som hon är? Det känns som jag provat allt men hon är svår att ändra på. Detta blir mitt sista desperatarop på hjälp, vad hade ni gjort i mitt läge?