Inlägg från: Anonym (Moi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moi)

Min man allvarligt sjuk

Anonym (Hmm) skrev 2024-11-16 01:37:29 följande:

Kan egentligen bara ge ett tips. Ta reda på om han har en inflammatorisk kropp och vad orsaken är till det. Cancer uppstår nämligen ofta ur inflammation. Cancer lever dessutom på socker och kolhydrater..

Exempel: Att äta massor med gluten trots att man är glutenintolerant kan leda till cancer då tarmarna blir inflammatoriska. 
    Att äta o dricka mycket sötsaker skapar också mycket inflammation i kroppen. Diabetes är ett inflammatoriskt tillstånd. 
    Att vara stressad en längre tid gör också kroppen inflammatorisk.

Vad tänker du och andra som gör samma sak med? Som anhörig till cancersjuk spyr jag på er som kommer med era tvärsäkra påståenden om orsaker där budskapet alltid är att det är ens eget fel och lösningen är ingefära, antiinflammatorisk kost eller kolloidalt silver. Vidrigt beteende. Om du gör samma sak IRL, har någon någonsin tackat dig? 
  • Anonym (Moi)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-16 22:46:31 följande:
    Gud vilken otrevlig människa du är. 

Finns det något i mitt inlägg som var direkt felaktigt? 
    Sitter med i en community för andra i samma sits. Kan säga att vi är rätt rörande överens om vad vi tycker om den typen av ?välmenande? skuldbeläggande råd.
    Vad vi säger när vi får dem? De flesta gör som vi, parerar lite och byter ämne. Men vad vi tänker? Jo det väldigt otrevliga jag skrev. Det kan ju vara bra att veta nästa gång du frestas ge någon det goda rådet IRL, vad de flesta av oss faktiskt tänker. 
Svar på tråden Min man allvarligt sjuk