Inlägg från: Anonym (Tvärs om) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvärs om)

Julledighet på förskolan

Jag känner inte igen mig. På min förskola slåss vi i personalen nästan om vem som ska få jobba i mellandagarna, på sportlovet, påsklovet, industrisemesterveckorna och höstlovet. Det är då barnaskaran är mindre och det finns mer tid till varje barn, mer tid att hitta på lite extra tokigheter. Och det är också då barnen som är där verkligen behöver oss, för att få en rolig och meningsfull vardag när så många av kompisarna är lediga och kanske reser, träffar släktingar som de kvarvarande barnen inte har i sina liv etc. 

• Anonym (Tvärs om)
    FeministJavisst99 skrev 2024-11-16 16:48:20 följande:

Jag betalar fullt pris för en plats och skiter högaktningsfullt i att du kräver att få vara ledig. Du får väl söka semester som vilken annan knegare som helst och hoppas att du beviljas detta. Herregud alltså, ingen tvingar dig att jobba på dagis.

Bor inte i Sverige?
  • Anonym (Tvärs om)
    Tow2Mater skrev 2024-11-16 20:10:46 följande:
    Varför kan ni inte ta en semesterdag och gå hem? Att ni inte får gå hem och fortfarande få  vanligt betalt forstår jag, men vad hindrar att ni tar en semesterdag?
    Vi kan absolut gå hem om vi blir övertaliga, så jag undrar också. Vi får till och med betalt för tiden, eftersom vi ju faktistk "rykte ut", så vi kan ta 3/4, 1/2 eller 1/4 semesterdag, till exempel om det kommer 3 personal på morgonen och vi konstaterar direkt att en av oss kan gå så får den 1/4 registrerad arbetstid, vid lunch att en av oss kan gå så får den 1/2 dags arbetstid och den tredje kan gå redan vid 14 så får den 3/4 arbetstid, och alla tre får resten som semester. Inte förväntar sig våra chefer att vi ska stanna i timmar och städa eller något.
Svar på tråden Julledighet på förskolan