• Anonym (Tinto)

Hur lever ni som är i min ålder?

Det vore kul att höra hur ni som är i min ålder (45) lever. Jag har aldrig känt mig som min ålder och utan varit mer i fas med yngre. 

Jag lever småbarnsliv med tre barn där är ett av barnen är i tidiga skolåldern och de andra två går på förskola. Är studerande men klar till sommaren. Ogift men i en samborelation.

Så hur lever ni som är i min ålder? Skriv gärna exakta åldern också, det vore kul att jämföra lite. 

• Svar på tråden Hur lever ni som är i min ålder?
  • Anonym (Kvinnofälla)

Gift dig annars är det en kvinnofälla med barn.

• Freddie K

Jag är 41. Ingen partner och inga barn. Jag går på en daglig verksamhet på dagarna. Jag gör väl inte så mycket på fritiden egentligen. Umgås inte med någon och håller mig gärna för mig själv.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Tinto)
    Anonym (Kvinnofälla) skrev 2024-11-16 10:58:22 följande:

Gift dig annars är det en kvinnofälla med barn.

Går inte att tvinga någon tyvärr. Han har dåliga erfarenheter pga att han är skilsmässobarn. 
  • Anonym (O)

Också 45 och heller aldrig känt att jag lever "som man ska". Jobbar halvtid med ett rätt kvalificerat yrke (blev klar med utbildningen till det när jag var 42), ägnar andra halvan åt kreativa saker som jag hoppas ska dra in mer inkomster framöver. Frivilligt barnlös, gift och bor med min man.

• Anonym (44)

44 år, 2 barn som är 23 och 17 år. Den äldre flyttade hemifrån för 2 år sedan. Yngre bor mestadels hos mig. Har en partner sen snart 2 år sedan som är ett par år äldre. Aldrig varit gift och mestadels bott ensam. Separerade för x antal år sedan med barnens pappa och har sen dess inte bott ihop med någon. 

Lever det liv jag vill och gör det jag känner för och har råd till. Precis skaffat semesterbostad utomlands med en vän. 

• Fjäril kär

Jag är 47 och har aldrig betett mig som min ålder. 

Jag har tre utflugna barn . Det äldsta är 26 och gift , det andra 24 och det tredje är 16 och bor på internatskola 130 mil bort och lever sin dröm mot högre utbildning. 

Gift och skild två gånger . Jag har en relation men vad vi är officiellt har vi inte rett ut och det är inte viktigt just nu.  

Just blivit sjukpensionär och gör vad jag vill i mitt liv men dom senaste 20 åren har jag jobbat med min hobby och haft ett fantastiskt privilegierat jobb . 

Som pensionär så "leker" jag vuxen och det är ändå rätt skönt emellanåt.  

• Anonym (H)
    Anonym (Tinto) skrev 2024-11-16 11:06:41 följande:
    Går inte att tvinga någon tyvärr. Han har dåliga erfarenheter pga att han är skilsmässobarn. 
    Väldigt off topic, men tror han verkligen att hans barndom hade varit lyckligare ifall hans föräldrar varit separerade sambos istället för skilda?
  • Aliona

Är 47. Gift med ett barn i lågstadieåldern. Bor i brf, inga planer på att köpa hus. Har pluggat mycket och gör det fortfarande, för min egen skull och yrkesutveckling. Bodde utomlands många år men flyttade hem för att vara nära morföräldrarna under bebis och småbarnstiden och för att barnet ska få bra grund i svenska. Sade upp mig från fast jobb för ca ett år sedan för friheten att frilansa/konsulta. Reser över hela världen, båda själv och med familjen, för att jobba eller bara vara på olika platser. 

• Anonym (GA)
    Anonym (Tinto) skrev 2024-11-16 11:06:41 följande:
    Ha ha, grattis till världens idiotiska man. Då skulle han ju inte skaffat barn, om han vill att hans barn ska slippa separerade föräldrar. Era odds är ju definitivt inte bättre för att ni bara är sambos.
  • Anonym (Anna)

43 år, sambo med 2 tonårsbarn 15 och 16. Pluggar till förskollärare inte så mycket släkt tyvärr, bor lite för litet Hade önskat mig fler vänner i samma stad men försöker uppskatta allt jag har istället för att tänka på det jag saknar.

Svar på tråden Hur lever ni som är i min ålder?