• Anonym (Hjälp)

Mår plötsligt dåligt efter skilsmässan

Hej. Jag mår så dåligt och behöver skriva av mig och om det är någon som är eller varit i samma situation så får ni gärna komma med råd. 

Jag och min exman har levt separerade sedan vi bestämde oss för att skilja oss och jag hade vant mig vid det och att ha barnen varannan vecka och jag har till och med träffat en ny. 

Men så i veckan när skilsmässan gick igenom och det är ett faktum att vi är skilda så har jag mått fruktansvärt dåligt och börjat tvivla på om vi gav upp för tidigt. Jag känner mig förvånad och förvirrad av alla plötsliga tankar och känslor som dykt upp från ingenstans.

Jag vet inte om det beror på att nu är skilsmässan liksom klubbad och klar och att jag sörjer det men att det kommer gå över? Eller om jag ångrar mig? Jag har börjat ta lite avstånd till han som jag träffar nu senaste dagarna. 

Jag har ju inte känt såhär på ett halvår och så kommer det först nu. Fattar ingenting. Kan någon hjälpa mig att reda ut vad det är jag egentligen känner? 

• Svar på tråden Mår plötsligt dåligt efter skilsmässan
  • Kvinna7

Tror kanske nu när det är definitivt så vart det verkligt för dig. Kommer ihåg att det var lite lika för mig. Jag kraschade lite, men insåg sedan att det var rätt. Vi kunde inte fortsätta ihop. Ta lite tid och låt dig sörja uppbrottet. Jag vet ju inte orsaken till varför ni skiljdes så lite svårt att råda mer

• Anonym (K)

Jag krisade också när papperna gick igenom. Fullt normalt tror jag. Har ändå aldrig ångrat mig men det var en stor sorg av att ha förlorat min kärnfamilj.

Svar på tråden Mår plötsligt dåligt efter skilsmässan