Hur får jag honom att fria?
Hur får jag honom att fria utan att säga det i klartext??
Jag tror att du nånstans behöver bestämma dig för om du vill ha ett frieri eller bli gift?
Vad är i slutändan viktigast ?
Ett frieri som sådant garanterar inte att ni faktiskt gifter er.
Här måste ni kunna kommunicera med varandra. Åren går och varför har ni inte redan gift er om det nu är så viktigt?
Ett frieri är inte en vigsel.
Du hintar om frieri och han hintar om att han inte ser det som viktigt.
Taket a hint och kanske börja fundera på varför han förhalar och undviker frågan?
Hur bra är du på att förstå en hint?
Han skulle nog ha friat redan om han ville.
Du är kanske en " placeholder" för honom.
Du får helt enkelt bestämma dig; Vad är viktigast, juridiken som faller på plats om ni gifter er, eller drömmen om ett Hollywood-frieri? Tänk om han till slut friar, med på "fel sätt"? Är allt förstört då?
Personligen tycker jag - som flera andra i tråden - att det är för sent för frieri när man redan bor ihop och har barn. Då diskuterar man. Sätter sig ner en lugn kväll och säger "du nu när vi har hus och barn skulle jag tycka det kändes bättre att vara gift, vad tänker du om ett bröllop till sommaren?".
Du lägger problemet hos honom, medan det egentligen ligger hos dig.
Med all respekt men varje gång en sån här fråga kommer som inlägg på Familjeliv så brukar det i regel visa sig att det finns orsaker/anledningar till varför det ännu inte blivit något giftermål. Förhållandet kan i det stora hela vara fint och bra men att det finns olika typer av elefanter i rummet som bromsar upp ett bröllop. Och att tjafset kring ett eventuellt bröllop har blivit ännu en anledning till att avstå.
Ni måste kunna kommunicera med varandra och lyssna på varandra och ha självinsikt nog att förstå att saker och ting kanske måste lösas först innan ett frieri ens kan bli aktuellt.
För hur det än är så är inte ett frieri och bröllop svaret på ett knackigt förhållande. Det hoppas jag du fattar? Förstår du dessutom vidden av det juridiska kring en skilsmässa är det dessutom ännu viktigare att gifta sig av rätt anledning.
Så vitt jag vet har ingen av dom kvinnor som ställt frågan här på forumet blivit gift. Det säger en del...
Kallar sig traditionell och kan därför som kvinna inte tänka sig att lyfta frågan om giftermål, men skaffa barn utanför äktenskapet gick bra...
Han vill nog inte. Du skriver att du är traditionell, men ändå har du skaffat barn innan äktenskap. Och nu lär du antagligen inte bli gift.