• Anonym (Kille)

Sex under mens. Ljög hon?

Har ingen full koll på min tjejs menscykel så osäker på datumen. Hur som helst hade vi oskyddst sex och jag kom i henne. Hon sa att hon hade mens men det kom inget blod på snoppen som det oftast annars brukar. Har hon ljugit för mig eller kan det ibland vara så att det just då inte kom nått blod??

• Svar på tråden Sex under mens. Ljög hon?
  • Anonym (H)

Kan vara så att det just då inte kom något blod. Kan liksom komma i omgångar och oftast mest ibörjan. Mot slutet Kan det komma väldigt lite då och då så man knappt behöver använda ens skydd.

• Anonym (Ja)

Klart hon kan ha ljugit. Det stora problemet är inte dina bristande kunskaper kring mens eller hennes cykel utan det faktum att du inte litar på henne. Varför är du med henne? Du verkar tro att hon tänker lura dig till att göra henne gravid. Använd skydd.

• Anonym (C)

Låt hon ha koll på sin menscykel. Är du inte beredd att få barn ska DU skydda dig. Oavsett var hon Befinner sig i sin cykel. Spelar ingen roll vad hon säger och inte. Det är DU som ansvarar för dig själv att inte göra någon med barn. För det andra är det ju rätt äckligt med samlag under mens. Men det betyder inte att du behöver tycka samma. Det är upp till var och en. 

• Anonym (J)

Det kan vara så att det inte blöder så mycket i slutet av mensen men det är verkligen inte helt säkert att ha sex då. Man kan ha kort cykel och då har man ägglossning bara några dagar efter. Jag har själv blivit gravid efter sex när min mens nyss hade tagit slut, känner fler som har blivit det också. Och någon enstaka gång har jag haft en cykel på bara 20-21 dagar, om man har ägglossning då borde det ju vara precis när mensen slutar. Spermier kan ju leva i flera dagar också. 

Hon kanske ljuger eller kanske inte men vill du absolut inte ha barn är det inget säkert sätt ändå. 

• Anonym (J)
    Anonym (H) skrev 2024-11-17 10:23:00 följande:

Kan vara så att det just då inte kom något blod. Kan liksom komma i omgångar och oftast mest ibörjan. Mot slutet Kan det komma väldigt lite då och då så man knappt behöver använda ens skydd.

Ja så kan det vara men då är det inte säkert att ha oskyddat sex heller. Jag har blivit gravid strax efter att min mens hade slutat. Man kan ha kort cykel och så kan spermier leva i flera dagar. Vill inte TS ha barn får han väl låta bli att ha oskyddat sex helt enkelt. Säkra perioder är inte speciellt säkert, det kan man köra med om det inte är nån katastrof om man skulle bli gravid men inte om man absolut inte vill. 

• Anonym (Juni)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-17 09:47:20 följande:

Har ingen full koll på min tjejs menscykel så osäker på datumen. Hur som helst hade vi oskyddst sex och jag kom i henne. Hon sa att hon hade mens men det kom inget blod på snoppen som det oftast annars brukar. Har hon ljugit för mig eller kan det ibland vara så att det just då inte kom nått blod??

Inte nödvändigtvis. Men frågan här är väl snarare varför du inte litar på henne och varför du har oskyddat sex då det låter som att du inte vill att hon ska bli gravid? 
  • Anonym (O)

Mens kommer i omgångar. Kan vara inne på andra mensdagen då jag blöder som mest. Men just när vi har samlag så kommer det ingenting.

• Anonym (Kille)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-17 10:58:18 följande:

Klart hon kan ha ljugit. Det stora problemet är inte dina bristande kunskaper kring mens eller hennes cykel utan det faktum att du inte litar på henne. Varför är du med henne? Du verkar tro att hon tänker lura dig till att göra henne gravid. Använd skydd.

Jag litar egentligen på henne. Men är lite paranoid ibland
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-17 11:59:22 följande:
    Jag litar egentligen på henne. Men är lite paranoid ibland
    Använd skydd då! För som andra har skrivit så kan hon bli gravid ändå.
  • Baam777
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-17 09:47:20 följande:

tycker du ska ställa frågan vill du ha barn med henne? vill du bli pappa nu? vill du inte så ska du INTE lita på en tjej när det kommer till barn. Du som man har inte ett skit att säga till om.
Svar på tråden Sex under mens. Ljög hon?