Förälskad, men tar det inte vidare
Jag träffade honom online för nästan ett år sedan och det dröjde ett bra tag innan vi faktiskt styrde upp ett möte IRL trots att vi hördes extremt ofta. Jag hade välutvecklade känslor för honom redan innan vi sågs. Efter första mötet har vi inte fått till ytterligare ett öven om vi bor rätt nära.
Jag tänker på honom ofta och längtar efter att vara honom nära. Våra meddelanden är intima. En stor del av mig vill inte något hellre än träffa honom nu på en gång och ge mig hän fullständigt, men samtidigt är jag rädd för att bli sårad. Rädd för att kasta mig in i det här. Så jag sparar honom som ett fint smycke som man knappt vågar använda i rädsla för att det ska bli förstört.
Vi har nog båda försökt hålla oss sansade och lite distanserade i perioder, men det krävs inte mycket för att vi ska uppsöka varandra på nytt. Vi är som två magneter.
Hur jag än bär mig åt så kan jag inte glömma honom, och han säger likadant om mig. Hur ska man våga sig ut i otryggheten? Som det är nu är vi på en plats där vi vet att den andre inte försvinner.