• Anonym (Lovisa)

Förälskad, men tar det inte vidare

Jag träffade honom online för nästan ett år sedan och det dröjde ett bra tag innan vi faktiskt styrde upp ett möte IRL trots att vi hördes extremt ofta. Jag hade välutvecklade känslor för honom redan innan vi sågs. Efter första mötet har vi inte fått till ytterligare ett öven om vi bor rätt nära. 

Jag tänker på honom ofta och längtar efter att vara honom nära. Våra meddelanden är intima. En stor del av mig vill inte något hellre än träffa honom nu på en gång och ge mig hän fullständigt, men samtidigt är jag rädd för att bli sårad. Rädd för att kasta mig in i det här. Så jag sparar honom som ett fint smycke som man knappt vågar använda i rädsla för att det ska bli förstört. 

Vi har nog båda försökt hålla oss sansade och lite distanserade i perioder, men det krävs inte mycket för att vi ska uppsöka varandra på nytt. Vi är som två magneter. 

Hur jag än bär mig åt så kan jag inte glömma honom, och han säger likadant om mig. Hur ska man våga sig ut i otryggheten? Som det är nu är vi på en plats där vi vet att den andre inte försvinner. 

• Svar på tråden Förälskad, men tar det inte vidare
  • Anonym (He's just not that into you)

Han håller dig på halster som en backup om han känner för det. Hade han varit intresserad på riktigt så hade det börjat hända saker.

• Anonym (Lovisa)
    Anonym (He's just not that into you) skrev 2024-11-17 22:48:40 följande:

Han håller dig på halster som en backup om han känner för det. Hade han varit intresserad på riktigt så hade det börjat hända saker.

Det tror jag faktiskt inte. Vi har bokat in nya träffar, men jag har dragit mig ur flera gånger. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)
    Anonym (Lovisa) skrev 2024-11-18 05:01:00 följande:
    Det tror jag faktiskt inte. Vi har bokat in nya träffar, men jag har dragit mig ur flera gånger. 
    Varför då? 
    Det ena utesluter inte det andra. Han verkar inte särskilt intresserad oavsett.

Kan vara så att han uppfattar dig som mindre intresserad och därför inte anstränger sig så mycket. Fundera lite på den också.

• Anonym (M)

Ingen av er verkar vara så intresserade, framför allt inte du TS som ställer in era planerade träffar. 

• EnAnonumius
    Hade jag varit kille och haft en tjej som man bokar in nya träffar med flera gånger men hon drar sig ut flera gånger så hade jag funderat på hur intresserad hon är egentligen.

´Han hoppas nog att ni skall kunna få till det med någon träff igen. Men håll i minnet, män har lättare att släppa taget och gå vidare än vad kvinnor har...

(Då detta är FL så skriver jag detta, självklart finns det individuella avvikelser åt bägge hållen.)

Tycker du skall ta dig en funderare på varför du drar dig ur upprepade gånger. Fortsätter du så så kan han komma att tröttna på dig och söka vidare. Hur mycket magneter ni må vara, enligt dig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Lovisa)
    Dardi007 skrev 2024-11-18 05:04:00 följande:

Hur gammla är ni ? 

35-45
  • Anonym (Lovisa)
    EnAnonumius skrev 2024-11-18 07:39:02 följande:
    Hade jag varit kille och haft en tjej som man bokar in nya träffar med flera gånger men hon drar sig ut flera gånger så hade jag funderat på hur intresserad hon är egentligen.

´Han hoppas nog att ni skall kunna få till det med någon träff igen. Men håll i minnet, män har lättare att släppa taget och gå vidare än vad kvinnor har...

(Då detta är FL så skriver jag detta, självklart finns det individuella avvikelser åt bägge hållen.)

Tycker du skall ta dig en funderare på varför du drar dig ur upprepade gånger. Fortsätter du så så kan han komma att tröttna på dig och söka vidare. Hur mycket magneter ni må vara, enligt dig.

Jag kommer raka vägen från ett långt förhållande och lever ett stressigt liv med krävande jobb och små barn. Har behövt ställa in pga sjukdom hos barnen eller annat som dykt upp med kort varsel.

Men har också fått kalla fötter pga att det känns som att jag sätter en boll i rullning som jag inte är hundra på om jag är redo för än. Är liksom mitt uppe i en separation, så även om jag känslomässigt är där så finns en massa praktiska faktorer som är försvårande. Jag ser så mycket potential hos honom och mig som jag också är övertygad om att han ser, för det är så mycket som klaffar mellan oss personlighetsmässigt. 

Svar på tråden Förälskad, men tar det inte vidare