• Anonym (Varför)

Vad menar min kille?

Min kille säger att han behöver mycket pengar för att träffa mig. Har sagt att jag inte bryr mig vad vi gör så varför säger han så?

• Svar på tråden Vad menar min kille?
  • Tom Araya
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-17 23:39:29 följande:
    Vad menar min kille?

Min kille säger att han behöver mycket pengar för att träffa mig. Har sagt att jag inte bryr mig vad vi gör så varför säger han så?

Kanske vill han bjuda dig på fina restauranger, resor, ge dig fina presenter... för att han är kär och och tror eller tycker det är vad han då borde göra... vad vet jag.... du får väl fråga honom.
  • Anonym (Hm)

Antingen menar han att han vill kunna bjuda ut dig till finare ställen, eller så pikar han om att du är dyr i drift och ekonomiskt Krävande 

• Anonym (L)

Förmodligen tycker han du är dyr i drift.

• Anonym (Varför)
    Anonym (L) skrev 2024-11-18 08:29:39 följande:

Förmodligen tycker han du är dyr i drift.

Han låter mig inte betala och jag har nämnt att vi inte måste göra något som kostar alltid. Han nämnde att han behöver mycket pengar om han vill se mig varje dag.
  • Anonym (Jo)

Han kanske uppfattar dig som lite av en gold digger, eller bortskämd, eller som att du förväntar dig dyra middagar mm. Hur som helst, även om han inte ser dig i negativt sken, så menar han att du är dyr i drift. Han kommer nog inte ha råd att fortsätta dejta dig om det ska fortsätta så här. Fundera på vad du kan göra för att göra saken bättre, t ex propsa på att betala för dig själv ibland, kanske bjuda honom på saker i retur (en hemlagad middag funkar utmärkt) och att föreslå aktiviteter som inte kostar så mycket.

• Lynx123

Låter? Det bestämmer väl inte han? Nej du, sätt ner foten och betala notan. Visa atr du är din egen person.

• Anonym (Linnéa)
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-18 09:14:06 följande:
    Han låter mig inte betala och jag har nämnt att vi inte måste göra något som kostar alltid. Han nämnde att han behöver mycket pengar om han vill se mig varje dag.
    Det låter som en man som vill hålla strikt på "traditionella" könsroller.

Om du tänker dig att bilda familj med honom i framtiden så var beredd på att han kommer att räkna kallt med att du tar allt ansvar för hem och barn.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Att du är krävande och han tycker det kostar för mycket att umgås med dig. Kommer möjligen tröttna snart.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Linnéa) skrev 2024-11-18 11:14:16 följande:
    Det låter som en man som vill hålla strikt på "traditionella" könsroller.

Om du tänker dig att bilda familj med honom i framtiden så var beredd på att han kommer att räkna kallt med att du tar allt ansvar för hem och barn.
    OCH att han kommer att pika ts om pengar!! Fast det är HAN som valt att betala! Varningsflagga....
  • Anonym (Varför)

Vi är utländska båda två.

Svar på tråden Vad menar min kille?