• Anonym (Varför)

Vad menar min kille?

Min kille säger att han behöver mycket pengar för att träffa mig. Har sagt att jag inte bryr mig vad vi gör så varför säger han så?

• Svar på tråden Vad menar min kille?
  • Tukt

Vill du ha en sådan relation då? Att hamna i skuld som förväntas återgäldas i någon form.

• Anonym (Varför)
    Tukt skrev 2024-11-18 13:20:45 följande:

Vill du ha en sådan relation då? Att hamna i skuld som förväntas återgäldas i någon form.

Vem säger att han förväntar sig något? Vi är utländska båda. Handlar mer om kultur.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-18 13:29:58 följande:
    Vem säger att han förväntar sig något? Vi är utländska båda. Handlar mer om kultur.
    Hans pik handlar om något fördolt. Han kanske inte förväntar sig något mer än tacksamhet just nu, men det utstrålar iaf bitterhet. Helt i onödan också eftersom det är hans eget val att spendera pengar på dig. Med tiden kan det här växa till något väldigt obehagligt.

Kulturvanor eller inte, en sådan kommentar är inte ok för den är toppen av ett isberg som visar sig senare när det vuxit till sig.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Jo) skrev 2024-11-18 13:35:15 följande:
    Hans pik handlar om något fördolt. Han kanske inte förväntar sig något mer än tacksamhet just nu, men det utstrålar iaf bitterhet. Helt i onödan också eftersom det är hans eget val att spendera pengar på dig. Med tiden kan det här växa till något väldigt obehagligt.

Kulturvanor eller inte, en sådan kommentar är inte ok för den är toppen av ett isberg som visar sig senare när det vuxit till sig.
    Obehagligt? Som vad?
  • Anonym (Alicia)
    Anonym (Jo) skrev 2024-11-18 09:23:15 följande:

Han kanske uppfattar dig som lite av en gold digger, eller bortskämd, eller som att du förväntar dig dyra middagar mm. Hur som helst, även om han inte ser dig i negativt sken, så menar han att du är dyr i drift. Han kommer nog inte ha råd att fortsätta dejta dig om det ska fortsätta så här. Fundera på vad du kan göra för att göra saken bättre, t ex propsa på att betala för dig själv ibland, kanske bjuda honom på saker i retur (en hemlagad middag funkar utmärkt) och att föreslå aktiviteter som inte kostar så mycket.

Hur i hela friden kan TS verka vara en golddigger om hon konstant menar att de inte behöver göra saker som kostar pengar och om han inte låter henne betala för grejer..? Hur mycket mer ska hon behöva göra?
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Alicia) skrev 2024-11-18 13:45:07 följande:
    Hur i hela friden kan TS verka vara en golddigger om hon konstant menar att de inte behöver göra saker som kostar pengar och om han inte låter henne betala för grejer..? Hur mycket mer ska hon behöva göra?
    Har även många gånger sagt att nej jag vill inte ha, när han vill köpa något åt mig.
  • Tukt
    Så osjälvisk är sällan människan. Annan kultur ja. Men någon stans kommer man i regel få "betala" i någon form.
  • Anonym (Alicia)
    Jag skulle bara prata med honom om att du tycker att det känns jobbigt när han säger så, och hur han vill ändra situationen. Liksom, säger han det på skämt? Vad förväntar han sig av det uttalandet? 

Du säger ju att du föreslår billiga/gratis aktiviteter också, så det ligger ju hos honom. Om ni är från samma kultur, vet du nog också bättre själv underliggande anledningar till varför han gör som han gör och hur du ska ta upp det med honom. :)
  • Anonym (Alicia)
    Tukt skrev 2024-11-18 13:48:44 följande:
    Så osjälvisk är sällan människan. Annan kultur ja. Men någon stans kommer man i regel få "betala" i någon form.
    Alla tänker inte så.
  • Anonym (Varför)

Alicia: Mannen betalar i vår kultur men vi visar givetvis tacksamhet och ger tillbaka i någon form, som till exempel om jag lagar något osv. Låter honom dock inte betala mina personliga grejer så klart som kläder osv.

Sen är det annat när man är gift osv. Går man ut då betalar mannen också men pengarna i hushållet är gemensamma.

Svar på tråden Vad menar min kille?