• Anonym (Tjej i nöd)

Min partner ligger med mig när jag sover

Hej,
    Jag har en fråga.
    Min kille har några gånger väckt mig med att påbörja ett samlag, det har jag inte haft något problem med för det är ett ganska mysigt sätt att vakna på.
    Men igår så somnade  jag mitt på dagen och vaknade till av att han försökte föra in sin penis i mig, jag fortsatte låtsas sova för att se vad han skulle göra men han fortsatte och försöka ha sex med mig trots att jag sov.

Är detta konstigt och vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Min partner ligger med mig när jag sover
  • Anonym (S)
    Anonym (Total begreppsförvirring) skrev 2024-11-18 13:10:39 följande:

Är verkligen våldtäkt ?ett ganska mysigt sätt att vakna på??

Hur mår ni som tycker det?

TS använder signaturen "tjej i nöd". Så det tycks inte som att det är mysigt varje gång det händer.

Man måste vara jäkligt säker på att partnern är helt okej med det innan man ger sig till att ligga med en som sover. För den dagen det inte är välkommet så är det per definition en våldtäkt. 
  • Anonym (Tjej i nöd)
    Anonym (Total begreppsförvirring) skrev 2024-11-18 13:10:39 följande:

Är verkligen våldtäkt ?ett ganska mysigt sätt att vakna på??

Hur mår ni som tycker det?

Jag tycker att det är ett mysigt sätt att vakna på när min partner väcker mig genom att kyssa mig som ett förspel. Det är inget fel med det.
    Frågan handlade ju om när min partner väcker mig med penetrerande sex.
  • Anonym (S)
    Anonym (Tjej i nöd) skrev 2024-11-18 13:27:42 följande:
    Jag tycker att det är ett mysigt sätt att vakna på när min partner väcker mig genom att kyssa mig som ett förspel. Det är inget fel med det.
    Jaha! 

I trådstarten skrev du att han brukar påbörja samlag när du sover, vilket jag tror att vi alla tolkade som att han sticker snoppen i dig - för det är det som är ett samlag.

Att han, genom att kyssa dig, visar att han vill ha sex  är något helt annat.
  • Anonym (Nä)

Nej, det är inte ett dugg konstigt eftersom du hittills låtit honom göra det! Ni verkar ha en överenskommelse om att det är ok. Om samtycke krävs varje gång så säg åt honom det, men klaga inte när det är du själv som bidragit till att han tror att det är ok.

• Anonym (G)
    Anonym (Tjej i nöd) skrev 2024-11-18 12:30:13 följande:
    Min partner ligger med mig när jag sover

Hej,
    Jag har en fråga.
    Min kille har några gånger väckt mig med att påbörja ett samlag, det har jag inte haft något problem med för det är ett ganska mysigt sätt att vakna på.
    Men igår så somnade  jag mitt på dagen och vaknade till av att han försökte föra in sin penis i mig, jag fortsatte låtsas sova för att se vad han skulle göra men han fortsatte och försöka ha sex med mig trots att jag sov.

Är detta konstigt och vad hade ni gjort?

Jag och min fru brukade göra detta. Det började med att jag vid något tillfälle kliade hennes rygg/massage när hon sov och från ingenstans tog hon sig mellan benen och började stöna lite lågt. Jag blev såklart kåt och började kyssa henne och helt plötsligt ber hon mig knulla henne. Sagt och gjort, men tyckte att hon var lite väl mycket i "mys mode" och sen vaknade hon och frågade i princip "vad håller du på med?!?".

Blev helt ställd, förklarade och hon hade haft en sex dröm så hon köpte det, vilket också var sanningen. Kontentan blev dock att hon blev lite chockad, men älskade det och sa i princip att gör jag på samma sätt och hon blir våt av sig själv eller kanske inte ens det, vi får prova oss fram, så var det fritt fram såvida hon inte sovit för lite eller så.

Och sen hade vi sex ibland så, inte för att jag tyckte om att ha sex med henne sovandes, utan själva biten där hon vaknade av sexet och visste och tänkte att det var ett magiskt sätt att vakna på. Jag fick samma sak ibland med avsugningar men vaknade varje gång innan hon började rida då hon inte var riktigt stark nog för att vända mig när jag sov.

Men för något år sedan kände hon att det inte var hennes grej längre och då slutade vi. Det hände en gång när jag trodde att hon vaknade, mumlade "kom i mig" och så gjorde jag det, men hon var bara halvt vaken. Det hade redan varit på nergång, men efter detta kändes framförallt inte hon för det längre och då slutade vi.

Så bara det är fine för er båda så kör på för det är ett väldigt nice sätt att vakna på så länge man uppskattar det, känns det fel så var tydlig med det och sluta. Dock finns alltid risken att en gång blir fel då man trots allt sover, så det får man ha med sig.

• Anonym (M33)

Är du inte bekväm med det så säg till. Har ni inte kommit överens innan om att det är OK så är det tekniskt sett ett övergrepp.

Därför otroligt viktigt att prata igenom sånt här i vaket och nyktert tillstånd. Jag har t ex fritt fram när det gäller min sambo och kan ta på henne eller börja ha sex med henne när hon sover. Samma för henne när det gäller mig. Men båda måste vara med på det.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Kille)

Jag o ett ex hade det muntligt och skriftligt att är den andra kåt o den andra sover så får man starta ett samlag med den andra. Vaknar man o säger nej så är det nej. Då är det bara o avbryta.

Om du nu är ok med att han gör det när du sover så är det väl inga problem? Bara o fortsätta 

• Anonym (S)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-18 19:01:56 följande:

Jag o ett ex hade det muntligt och skriftligt att är den andra kåt o den andra sover så får man starta ett samlag med den andra. Vaknar man o säger nej så är det nej. Då är det bara o avbryta.

Om du nu är ok med att han gör det när du sover så är det väl inga problem? Bara o fortsätta 

Tydligen betyder "påbörja ett samlag" att han kysser henne. Det är det hon är okej med, inte mer.
    Anonym (Tjej i nöd) skrev 2024-11-18 13:27:42 följande:

• Anonym (E)

Jag har sagt ok till min karl att börja om jag sover, han sa att han flera gånger tänkt tanken men inte vågat, så helt ovanligt är det nog inte men det jag inte förstår är varför man låtsas sova vidare istället för att bara säga ifrån på direkten, det är inte första gången jag har läst liknande trådar, det måste väl vara mycket lättare att bara säga "nej det där är jag inte ok med" istället för att i efterhand komma och säga att man bara låtsades sova och familjeliv.se säger att det är våldtäkt, I min värld så blir det ju extremt uppförstorat när man bara kan ta det lite "lättsammare" då det faktiskt händer, skulle han inte avbryta då så är vi inne i en helt annan diskussion

Svar på tråden Min partner ligger med mig när jag sover