Svältfödd på manlig uppskattning
Jag har varit ihop med min man i snart tre decennier och förhållandet har varit dåligt dom sista 7 åren. Vi bråkar inte med varann utan vi samarbetar om allt som behövs men vi är inte längre kärleksfulla eller har sex med varann. Vet inte om min man någonsin var väldigt kommunikativ vad gäller känslor, men han var desto mer intresserad av sex vilket jag till sist tröttnade på.
Hur som helst, vår vardag rullar på utan problem och min vision har sen ett tag varit att vi sitter i den gemensamma båten tills barnen flyttar ut. Efter det tänkte jag att det var dags att gå vidare åt olika håll och jag har varit väldigt ok med denna plan.
Av en händelse var jag ute på AW med mitt nya jobb för nån helg sedan. Jag går aldrig ut numera. Var säkert minst 5 år sedan jag var ute på AW. På utestället kommer en man fram till mig och ber om mitt mobilnummer. Han får så klart inte det men jag inser så här efteråt hur sjukt utsvulten jag är vad gäller att nån finner mig attraktiv. Fastän jag tidigare inte haft några planer på vänsterprassel eller att bryta upp så börjar jag helt plötsligt fundera på om det kanske ändå finns nåt mer för mig därute än att "bara vara" i ett förhållande vars bäst-före-datum gick ut för länge sen.
Är det nån som känner igen sig? Som, liksom jag, tänkte hänga kvar tills barnen flyttar ut med som fick nån uppenbarelse att det kanske finns nåt mer?