Trött på egoistiska vänner
Vad tråkigt att din syster och vän så tydligt visar ointresse för dig och ditt liv och barn.
Det kan ju krocka lite i vissa relationer när någon skaffar barn och lever familjeliv medans den andre lever loppan med festliv osv. Det är så olika typer av liv. Därav stor risk att ni tappar varandra åt båda håll.
Här hör jag ju att du lyssnar och visar intresse så som en kompis bör, även om du egentligen inte tycker deras fester och bakfyllor är så kul att snacka om. Men man förväntar ju sig samma givande tillbaka från dem och sen tycker jag det är konstigt att inte intressera sig alls bara för att man själv inte har barn? Ska man helt ointressera sig om ens vän börjar plugga och man själv jobbar? Om ens vän skaffar pojkvän och man själv vill leva singel, ska man då fråga noll om vännens relation och pojkvän eller ens ställa en följdfråga när vännen nämner något som är jobbigt i relationen? För mig är det sjukt ego och väldigt märkligt beteende. Jag tycker absolut att du ska låta relationen med både vän och syster rinna ut i sanden och se dig om efter ny vänner. Kanske nya med barn? Kan ju vara lite extra kul med vänner som lever precis samma typ av liv som en själv och då kanske känner ett mer genuint intresse av dig och ditt barn? ☺️ Öppna förskolan är ju en superbra mötesplats.
Lycka till!