Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Knubbig men äter knappt

Anonym (Trådstartaren) skrev 2024-11-20 08:32:12 följande:

McDonald?s blir det max 1 gång i månaden hos oss. 

Men är ju inte rimligt att barnet ska välja bort protein vid varje måltid, är samma när det serveras köttfärssås, ost och skinksås, barnet äter allt förutom proteinet. Vi kvittar om det är köttfärssås, vegosås, vegeteriska filé bitar, köttbullar, vegobullar osv. 

Därför vi har lagt till knäckebröd som alternativ för att slippa konflikt med ungen. 

Min son som iförsej bara är snart 3 är tvärtom.. Han äter bara proteinet. Jag är själv vegetarian men lagar kött till barnen och sambon. Han kan äta lax, korv, köttbullar, kyckling, ibland fiskpinnar eller vegetariskt protein typ nuggets.. Men vägrar kolhydraterna typ pasta , potatis.. Det är bara nudlar hon gillar isåfall. Och gillar inte sås eller grytor.

Han är överhuvudtaget svår med maten och det är jobbigt. Han ser smal ut men är inte underviktig , sist vi var på BVC följde han sin kurva. Ibland om han har ätit dåligt fattar man inte hur han kan ha så otroligt mycket energi. 

Så vet hur jobbigt det är iallafall .. Vet ni hur barnet äter hos den andra föräldern? Är mamman och pappan överviktiga
    eller smala? Sånt kan ju vara genetiskt också. Jag har några extrakilo nu efter flera barn (gravid nu också) men var alltid smal när jag var liten. 

Svar på tråden Knubbig men äter knappt