Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Är detta snålhet?

Sambons syn på pengar bådar inte gott för framtiden. Själv är jag särbo sedan många år tillbaka, vi har båda stabil ekonomi vilket underlättar livet, självklart. Vi är noga med att våra ekonomiska förhållanden är separata, delad ekonomi skulle aldrig komma på tal. Låna? Vi har buffertar och behöver aldrig låna, skulle vi faktiskt komma i den situationen är det banklån som gäller. Hur är det med särbons kreditvärdighet över huvudtaget?                                                                                                                                                                                  TS är generös; nu är han inte Elon Musk precis, men hjälper ändå särbon med lån, lån som hon verkar betrakta som gåvor. När hon säger att hon aldrig träffat någon så snål som TS skulle jag hans ställe dra öronen åt mig. Hon är ute efter att utnyttja TS, något  hon verkar ha praktiserat tidigare eftersom hon gör en "komparativ analys" mellan sina män. Ja, och vad är det för dumheter att mannen ska betala mer i ett förhållande? Vi lever väl i ett jämställt samhälle numera, eller hur? Slutsats: TS är alldeles för snäll och ska inte låta sig utnyttjas på detta sätt.

Svar på tråden Är detta snålhet?